Full version: Fel ros igen!
renate
Jag berättade här att jag hade köpt en Souvenir de la Malmaison i våras.Den fick en stor kruka med rosjord och annat mums.den växte och nu blommar den sedan ett tag-Jag har aldrig sett en SdlM irl men tyckte det är konstigt att den har bara svag doft.Jag frågade i AoT och fick svaret att det är en Gruss an Aachen jag hade köpt.En RABATTROS alså,nja den är snygg måste jag erkänna,men jag ville ja har en riktig doftbomb.Nästa år åker Gruss an Aachen ut i rabatten och jag gör ett nytt försök med SdlM.

[attachment=38460:P1030251__Large_.JPG] Hela busken
[attachment=38461:P1030252__Large_.JPG] Här är den förb....de rosen
Ezereht
Vart hade du köpt den? Trist när det blir fel sådär. Men den var ju fin..
renate
Den köpte jag i Halmstad i min favoritplantskola,jag åker dit när de öppnar igen.Ja den är rätt fin,till våren plantera jag u den i rabatten.
strandskatan
Förargligt, sånt händer hela tiden, även på välrenommerade plantskolor. Hos mig blev det tvärtom, kag köpte min Goldbush visade sig vara en SdM!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon