Lars-Olof Arvids
Nu är det snart marknadssäsong igen! Nästa lördag (25/7) kl 10-14 är det loppmarknad i Ödsmål, ca 5 km norr om Stenungsund i Bohuslän. Närmare bestämt på Hästsport & Foder, en stor grå byggnad mellan rondellen och motorvägsbron. Där säljs allt möjligt man brukar hitta på en loppis: kläder, böcker, diverse prylar o s v. Jag är med och säljer växter som astilbe, kinesisk kärleksört, irisar, hostor, dagliljor, storklockor, spikklubbor, kardvädd, rosenbräckor, kungsmyntor, stor fetknopp, pelargoner och lite andra krukväxter mm. Kaffeservering finns också.
Välkomna!!!

Olle
Lars-Olof Arvids
Snart är det dags! smile.gif

Olle
Meriona
Lycka till Olle! Hoppas det inte spöregnar när du ska dit, utifall att du cyklar... unsure.gif
Lars-Olof Arvids
Enligt prognosen ska regnet fortsätta, men som väl är har jag en snäll syster som ställer upp och kör både mig och ett större lass växter än jag hade kunnat ta på cykeln. Dåligt väder är nog inte fel, för då åker folk på marknad i stället för till badstranden.

Olle
Meriona
Och till Torp uppenbarlig laugh.gif en, jag och Wilmer var där i lördags och det var smockfullt överallt på parkeringen. Men inte på Plantagen dit vi skulle...

Lönehelg är det också, Olle, du kanske blir rik som ett troll! yahoo.gif
Lars-Olof Arvids
Vill man bli rik som ett troll är det knappast växtförsäljning på marknader man ska satsa på. Fast den här clivian hoppas jag att jag får en del för.

[attachment=39024:Clivia.jpg]

Olle
Meriona
nono.gif Hur KAN du göra dig av med den skönheten, Olle? unsure.gif
Lars-Olof Arvids
Du får komma och rädda den i morgon! biggrin.gif

Och jag har flera clivior på gång som visserligen inte blommar nu, men säkert kommer att göra det nästa sommar.

Olle
Meriona
Vilken tur att jag har förhinder! sweatingbullets.gif Du ska se hur det ser ut här nu, nyväckt pelargonsamlarintresse i en liten trerummare.... Får nog be hyresvärden bygga ut snart.... laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon