Full version: Bärbar dator
Alba
Jag har problem med datorn i stugan när jag ska ladda batteriet. Jag har köpt en adapter som ska ladda från 12 v. Efter rekommendation köpte jag en på Clas Olsson. Den pajade efter 2 dagar.
Har nu varit på Onoff och köpt en ny. Hade med mig alla uppgifter om datorn och säljaren plockade fram vad jag behöver. Glad i hågen satt jag igång laddningen.......det tog ca 1 tim så pajade också den laddaren.

Jag kan även ladda via elverket men det är smidigare via 12 v och solcellen.

Är det någon som laddar sin bärbara via 12v ?
I så fall vilken laddare använder ni ?
Vad ska man tänka på när man köper laddare ?
KURT
Det låter ju snarare som att det är något problem med di strömförsöjning som förstör laddarna? Kanske är det inte 12V som kommer från den?
MariaS
Den solcellsdrivna 12V-utrustningen är väldigt ojämn i sin försörjning. Ska solcellen ladda ett bilbatteri, är det helt OK, för batteriet klarar svängningarna, men det gör nog inte datorladdaren.

Skulle tro att laddaren mer är avsedd att användas i en bil under drift, för att få en jämnare strömtillförsel.
Alba
Solcellen laddar ett 12 v batteri. Jag kör datorn mot detta batteri.
Den laddare jag köpt är avsedd för bärbar dator och ska klara laddning via solcell / 12v batteri enl. Onoff.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon