Full version: Boktips
hustigern
Finns det någon "bibel" över fruktträd och buskar i allmänhet? Äppelbiblar har jag sett, men jag är barnsligt förtjust i päron och dem hittar jag inte så mycket information om. Lena Israelssons Handbok för köksträdgården tycker jag är jättebra, men jag tycker den är ganska tunn vad det gäller bär och frukt.

Tacksam för svar
Anneli
Ingrid på Västkusten
Harry Bakers bok finns i svensk översättning har nog utgått men kan köpas i engelsk version:

http://www.adlibris.se/shop/search_result....U2QJVTKWCVNEV1C

1. BESKÄRNINGSBOKEN NYA

VOLLBRECHT, KLAUS MFL
Svenska  
INBUNDEN

Pris: 166:- (Ca pris 247:-)

Är himla bra om just hur man planterar å beskär så den ger också tips faktiskt.

Detta kanske är en liten start i alla fall :-)

Hälsar Ingrid
Åsa, mälardalen zon 2
Anton Nilsson som är så känd för sin äppelbibel har även gjort en bibel med päron, plommon, körsbär tyvärr trycks dem inte längre och hittar man dem på antikvariat kan de kosta ganska mycket. Men bor man i en stad med lokaltidning kan man ju annonsera efter böckerna, kan man få varje bok för under tusenlappen har man gjort ett fynd man får ofta betala mer än så på många antikvariat.

Annars är det magert på fruktboksfronten det är bara äpplen som verkar intressanta för författarna, den nya äppelboken verkar dock intressant.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon