Hallå
Jag vill anlägga en grusgång mellan huset och gäststugan. Problemet är att längs med gången kommer jag att stöta på både större trädrötter och berg i dagen. Någon som har erfarenhet av detta?
Trädrötter antar jag inte är något större problem. Man får gräva försiktigt och fylla på med grus ordentligt över rötterna så att de inte är i vägen. Dock vet jag inte riktigt hur det kommer att bli med kantstenen om rötterna kan vara i vägen för dem. Någon som har en fiffig lösning?
Sen vet jag inte riktigt hur mötet mellan grusgången och berghällen ska ske. Berghällen ligger mitt i tomten så först vill jag anlägga en gång till den, sen får man gå två-tre meter på berghällen och sen fortsätta på ytterligare grusgång tills man kommer fram till stugan/huset.
Det jag funderar på är om man ska avsluta gången innan berghällen, lägga en avslutande rad med kantsten, sen får det helt enkelt vara ett litet parti med någon decimeter mossa/gräs innan berghällen tar vid.
Alternativt låter man grusgången gå ända fram till berghällen och att man försöker fästa de sista kantstenarna med cement på berghällens början.
Någon som har liknande erfarenheter eller synpunkter/tips på mina funderingar?
Ha det
erlanderland