Full version: Vad kan man så nu?
pibe02
Hej
Vad kan man så nu?
Sallad antar jag fortfarande går ett tag till. Finns det något annat såsom tex morötter, potatis, eller vad?
MariaS
Morötter kan man så något senare i höst, även purjo, vitlök och vanlig lök. Allt för en väntan över vintern och tidigare skörd nästa år. Av det ätbara är det nog bara basilika som hinner bli tillräckligt stor, för skörd i år, om man sår nu.

Detta är vad jag kommer på, men vänta en stund, det kommer garanterat mer.
katah
asiatiska bladgrönsaker har sin huvudsesong nu och lite framåt.
mangold tror jag också skulle hinna lika så rädisa och dajkon
vanlig sallad
Kvisten
Sådde förra veckan mest för att bli av med fröna och sockerärtor rädisor ruccula har redan grott spenaten lyser med sin frånvaro. Sen får hösten avgöra vad som hinner bli färdigt!
EKLO
Du skriver inte i vilken växtzon du bor, det har en stor betydelse förstås. Själv odlar jag i zon 1-2 och skulle säga att bland rotfrukterna skulle möjligen rödbetor kunna gå, om man sår snabbt där jag bor (typ i morgon), men inte potatis, knappast morötter, inte palsternacka. Sallater och asiatiska blad går fint, men bönor, ärter, kål etc är för sent, liksom potatis. Persilja tror jag kanske skulle kunna funka här nere, och dill - men det är kanske på håret. Men testa kan man ju alltid,
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon