Ja inte ser det ut som broccoli iallafall, finns ingen likhet med din bild GunnellF. Så det kanske är svinmålla.
Hur det nu kommer sig att det var det som började växa För det som sattes i krukan var broccoli frön inköpta från impecta.
Azur
18-07-2009, 10:50
Det finns nästan alltid frön av Målla i jorden man köper, det är ett extremt vanligt ogräs och tydligen är fröna tuffa nog att överleva kompostering och lagring.
MissTrädgård
18-07-2009, 12:07
CITAT (Azur @ 18-07-2009, 11:50)
Det finns nästan alltid frön av Målla i jorden man köper, det är ett extremt vanligt ogräs och tydligen är fröna tuffa nog att överleva kompostering och lagring.
Ajdå, så det är bara att slänga med andra ord
Så man får väl börja om från början igen. Men vågar jag använda samma jord? Det är den med älgen på.
Azur
18-07-2009, 14:23
När man väl känner igen dem är de lätta att identifiera och rensa bort.
smajlizz
22-07-2009, 20:11
CITAT (MissTrädgård @ 18-07-2009, 13:07)
Ajdå, så det är bara att slänga med andra ord
Så man får väl börja om från början igen. Men vågar jag använda samma jord? Det är den med älgen på.
Det är nog P-jord du syftar på? Vad jag vet är det jord av väldigt bra kvalité, däremot är det nog bättre att använda såjord till att börja med och sedan plantera om i P-jord när plantorna vuxit upp.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.