Kestad
Hej,
Köpte förra våren en röd vinbärsbuske, då huset jag köpte endast hade vita och svarta.
Busken bar inte några bär direkt första sommaren, men jag kan slå mej i backen på att jag åt ett, innan alla blad och kart föll av, förmodligen för att det var i full blom när jag köpte och planterade den.

Nu i år kom det ganska mycket mer bär, MEN dom är också vita........ Nu funderar jag på om detta kan hända pga tex jorden eller pollineringen? Och om det kanske betyder att den vita busken förra ägaren hade, också var röd från början?!
Eller har jag helt enkelt köpt en vit å minns fel om det lilla röda bäret jag skördade första sommaren?
confused.gif

Jan Lindgren
Hej!
Du minns nog fel om bären verkligen är mogna nu. De ändrar inte färg. Teoretiskt så skulle det kunna ha varit två buskar som såg ut som en när du köpte den. En vit och en liten röd.
MVH
Jan Lindgren
Kestad
Ja du har nog rätt.....tokigt, men men, då får jag en anledning att åter igen dra till plantskolan!! naughty.gif

Tack!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon