Vi tänker gjuta betongplattor men vill ha dom färdigt rödbruna, finns det något man kan ha i den torra varan som gjuts med i gjutningen?
Och finns det andra färger som man kan tillsätta i det torra för att få andra färger på betongen och var kan man få tag på den färgen i så fall?
Det finns färgpigment i pulverform i färghandeln, som passar bra till cement.
Bengalow
20-07-2009, 09:02
Varför inte köpa det samtidigt som ni köper betongsäckarna?? Det finns med säkerhet på samma ställe!
Tack för svaren, vi får kika var dom har det någonstans här uppe och även hoppas på att betongen kanske går att få vit på något sätt
ljusarve
21-07-2009, 11:07
Jag provade att blanda i eget pigmant som jag hade hemma, tror att det var quinakridon (en kallrödcerise) men det blev så att betongplattan aldrig stelnade som den skulle, blev porös och konstig. Så jag vill bara varna lite, att blanda inte i vad som helst i pigmentväg, det kan påverka processen. Prova först på en liten klick eller köp som är speciellt gjort för att passa produkten du använder.
MayaLisa
23-07-2009, 10:57
Tror ni att det fungerar att lägga i t.ex. guldockra, eller umbra, torrpigment alltså?
Prova på en liten blandning först.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.