Ezereht
19-07-2009, 05:38
Har någon ett förslag på en klätterros eller hg buskros som inte är särskilt taggig? Jag behöver plantera en liten inramning, men det är mycket spring där så taggar äro icket bra.
Adelina
19-07-2009, 10:09
Lykkefund, honungsrosen. Den har inga taggar alls. Men blir rätt stor....
Eller kanske Zephirine Drouhin, rosa remonterande klätteros. Har heller inga taggar!
gulmåra
19-07-2009, 11:53
Alborna Chloris och pudervippan, Mme Legras de St. Germain, är zon 5 rosor och utan taggar. Men de kanske blir för yviga? Fast Chloris har lite klätterrosbeteende hos mig???
Mme Sancy de Parabére är en klätterros utan taggar. När jag gluttade i LÅG så såg jag att det är en zon 4 och för ynkligt gissar jag?!
Ezereht
19-07-2009, 16:08
Ja zon 4 i det läget är inget bra tror jag, det blir lite för utsatt. Chloris har jag redan och den är ganska bred, men får se hur den artar sig

Fin är den i alla fall.
Christina i Taxinge~
19-07-2009, 18:33
'Mme Legras de St. Germain' är ju en underbar ros! Jag stod för en liten stund sedan i hennes doftmoln
Jodå, hon har blommor fortfarande! Verkar som att albarososrna har blomning längre än vanligt i år.
'Hurdal' är en zon 7-ros och har inte så väldigt många taggar.....
svennis
19-07-2009, 19:28
Mme Sancy de Parabére klarar sig hos Kerstin i Burträsk,
vill du försöka har jag ju en till dig...
Ezereht
20-07-2009, 10:15
Hmm tja det är ju faktiskt ännu längre norrut, fast det är ganska blåsigt läge. Håller den för blåst tror du, om man surrar in den för kylan på vintern?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.