skogstroll
Våra grannar planterade en häck vid tomtgränsen och jag undrar vad det är? De växer inget vidare men det kan ju bero på att det är tunn jord och mest barr och tallar med en klump med jord ovanpå....

[attachment=38615:P7190004.JPG]

[attachment=38616:P7190003.JPG]
GunnellF
Det ser ut som Liguster
Bengalow
Jepp, det är det med stor säkerhet. Om blommorna luktar av "bränt gummi", så det definitivt så.
Åsa, mälardalen zon 2
Japp det är liguster som passar mycket bra till formklippta häckar (som friväxande tycker jag den är mindre fin).
skogstroll
rätt trist
anne-li i olofstorp
[attachment=38668:Img0054.jpg]

Tänkte bara visa att man kan få ligusterhäck lite roligare.
De trå "Pilonerna" är ännu mer utvecklade nu och mellanliggande del låg och rak.
Riktigt snyggt om jag får säga det själv coolgleam.gif
Gudrun i Göteborg
Visst är liguster fin. Dessutom behåller den sina blad länge så den är nästan vintergrön. Och inte behöver man jobba mycket med den för att den skall blir fin.

En fråga Skogstroll... Ursäkta på förhand... men varför frågade du inte grannen vad det var för buske? confused.gif
bogg
CITAT (anne-li i olofstorp @ 19-07-2009, 20:11) *
[attachment=38668:Img0054.jpg]

Tänkte bara visa att man kan få ligusterhäck lite roligare.
De trå "Pilonerna" är ännu mer utvecklade nu och mellanliggande del låg och rak.
Riktigt snyggt om jag får säga det själv coolgleam.gif

Jag satt här och undrade varför i hela friden du la upp ett foto på en syren när tråden handlade om liguster.
Sen kom jag på att det var häcken bakom som var det viktiga i sammanhanget biggrin.gif
skogstroll
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 19-07-2009, 21:16) *
Visst är liguster fin. Dessutom behåller den sina blad länge så den är nästan vintergrön. Och inte behöver man jobba mycket med den för att den skall blir fin.

En fråga Skogstroll... Ursäkta på förhand... men varför frågade du inte grannen vad det var för buske? confused.gif

därför att den bara stod där en vacker dag när jag kom hem från jobbet, och de är inte hemma särskilt ofta
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon