Full version: Kiwiproblem
nzetterlund
Hej!

Har en kiwi i kruka på min altan och förra året växte den på bra med stora fina blad. Problemet i år är att den verkar ligga helt i dvala, det kommer inga blad överhuvudtaget. Har skrapat lite på barken och den är grön undertill. Finns det något jag kan göra?

Mvh, Nichlas.
Alexander-VG-zon3
vilken växtzon/härdighestzon bor du i ?

vilken kiwi har du ?

gav du den nåt skydd i vintras ?

Kiwi om dom övervintras i kruka kan ruttna vid stambasen men ändå vara grön underbarken, vilket man tror att den lever fast den är död.

en annan sak är att den också kan torka ihjäl under vintern plus dö av vinterkyla och/eller att det växlar förmycket.

har det inte kommit nya blad nu så tror jag tyvärr att den är död. ev har du kvar den sommaren ut om där nu skulle komma blad.

köper du en ny kiwi, så är det säkraste att övervintra den inne kallt. efter att dom första frostnätterna har kommit så tar man in den i en temp på 0c +5c. ev planterar den i marken under vintern.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon