Jag har också problem med bl.a. vad jag tror är
kålmalar. Små, nästan vita saker, som flyger upp i mängder när man rör vid blasten.
Jag har både blomkål, broccoli, grönkål och kålrötter som är angripna.
Detta gör mig ganska ilsken för man har ju lagt ner en del jobb på att driva upp dom!
Tyvärr hade vi inga fiberdukar tillhands från början och när vi kom hem efter 1½ veckas semester så hade dessa odjur invaderat grönsakslandet

. Då hade vi köpt fiberduk, men det var ju så dags. Ingen idé att stänga in dom ju.
Min sambo har varit ute och sprutat med såpvatten en gång, men det gav ingen större effekt.
Igår kväll blev jag så arg över dessa flygande marodörer så jag tog en sprayflaska med den sista såpan och gick ut i landet. Jag hade med mig en käpp som jag "skrämde" upp odjuren med och så sprayade jag! Tills flaskan var tom.
Nu var jag ute och kollade och döm om min förvåning! Jag trodde nästan inte att det var sant. Det var inte många flygfän kvar!
Nu är det ju för tidigt att ropa "HEJ", men jag ska iväg o köpa mer såpa och sen blir det spruta av!
Sen om det blir lugnt så kanske man kan lägga på fiberduk och rädda de dyrbara klenoderna