Full version: spindelkläckning
4:an
Jag erkänner att jag är ingen vän av spindlar. Dock har jag blivit bättre och "tagit tag i mig själv" och tvingat mig att tänka att jag är inte rädd för spindlar när jag är i stugan.... -fear-.gif jag blev vittne till en händelse som fascinerade mig och det var när jag fick se ett "spindelägg" kläckas och ut kröp mängder av babyspindlar och i det formatet var de söta.... [attachment=38647:P1010389.JPG]

p g a en viss skakighet blev det dessvärre lite fel fokus på fotot!
Maggan H
Hm, jag är absolut ingen spindelälskare, crying.gif jag tycker det kryper på mig när jag ser denna bild * RYYYSSSS!* Men håller dom sig bara på marken så kan jag hantera även de stora, kraftiga-men är dom ovanför mig så springer jag-tänk om de ramlade ner i nacken på mig?? Jag VET att dom inte är farliga, bara så himla spralliga, det är det som jag inte kan ta....
CillaM
Oh! Jag gillar sådana här 'fenomen', att få se hur spindlar kläcks och håller ihop som i en osynliga säck. Häftigt! tummenupp.gif Speciellt i jättedaggkåpans blad och blommor finns sådana här spindelbon.
smuleborg
CITAT (CillaM @ 19-07-2009, 23:06) *
Oh! Jag gillar sådana här 'fenomen', att få se hur spindlar kläcks och håller ihop som i en osynliga säck. Häftigt! tummenupp.gif Speciellt i jättedaggkåpans blad och blommor finns sådana här spindelbon.

Jag också tummenupp.gif I vår skogsaster. Lika häftigt att se och följa varje år.

Och nyttodjur är de också smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon