Ingrid på Västkusten
www.econova.se/pdf/Varuinformationsblad/vaxtskyddsmedel/ varna-ograsmedel-spray.pdf

Häftigt va!

Hälsar Ingrid
Åsa, mälardalen zon 2
Jag har en liten dunk pelargonsyra (värna) som farsan köpte billigt. Det är hyfsat effektivt på att ta död på det ovanjordiska men det verkar inte ta död på rötterna, men är man ihärdig och tar död på det ovanjordiska så borde man ju trötta ut rötterna. Fast jag tyckte det var enklare att dra upp de där förbaskade björnbärsskotten som stack upp genom spribgorna på altangolvet så jag har inte använt medlet så mycket.

Varningstexten låter dock inte så bra, vilket även här bekräftar att bara för att det kommer från naturen är det inte 100% ofarligt för oss människor och djur.

Jag fick inte adressen att fungera så om det är fler som inte lyckas få upp produktinformationen på värna ogräsmedel så kan ni hitta den här i listan:
http://www.econova.se/VIB2.asp?id=141&leve...undermenyid=264
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon