Full version: Bullterrier?
bellaobert
Är det fler här än jag som är såld på engelsk bullterrier? Jag har haft rasen i en herrans massa år och går just nu och väntar på en omplaceringstik.
Myosotis
De är ju lite "fulsöta" i mitt tycke, har aldrig känt någon närmare men det måste vara en mycket fin ras, för dem man träffar på gatan är alltid så vänliga och sociala tycker jag. Sen är det väl som med många andra raser, att det finns sönderavlade exemplar som det är väldigt synd om, såg en vit tik på tv en gång som snurrade runt, runt i timmar, helt sjukt. Hon gjorde inget annat än snurrade. Jag har för mig att det var någon medfödd defekt. Du som kan kanske kan berätta lite mer om rasens för- och nackdelar, det skulle vara intressant. Googlade lite för jag blev så tveksam pga det här "engelsk", men det blev jag inte klokare på, vad är det för skillnad egentligen?
skogstroll
de är ju helt underbara, massa gånger har jag varit på väg att skaffa men det har liksom inte blivit av. angry.gif De är ju helt underbara hundar, söta, tjockskalliga, stor personlighet. Jag har väldigt svårt att tänka mig en annan ras när det blir av! Och om den hunden snurrade runt så tippar jag mer på sk "bullefnatt" som de får ibland giggle.gif
Myosotis
Nej då, den fick nog avlivas. Den var verkligen sjuk, mådde dåligt själv av snurrandet men kunde inte sluta. Det var sorgligt att se. Men det är ju inget som är typiskt för rasen eller så, jag bara nämnde det.
djungel
Engelsk bullterrier="vanlig" bullterrier. Man säger så för att på engelska heter den english bullterrier, detta för att skilja den från staffar, amstaffar och pitbulls. Och ja, de är otroligt snälla och charmiga och otroligt bra barnhundar.
Myosotis
aha, då fattar jag. Tack!
Nina Ballerina
Åh! "Bullar" är underbara! Besökte en gång en uppfödare...har aldrig,vare sig före eller efter, sett sötare valpar! En bulle står överst på listan!De är fantastiska skapelser och har en ljuvlig personlighet! Just nu har vi en spansk gatuhund som vi älskar innerligt och som vill vara ensam herre på täppan,vilket är helt okej med tanke på det han fått gå igenom i sitt unga liv! Hans personlighet kan bäst beskrivas med två ord :Janne Långben smile.gif
skogstroll
...ja bullisar är inte alls vad folk förknippar med kamphundar och liknande. Efter egen erfarenhet har jag fått både bett och attacker av helt andra hundraser (setter och terrier). Envisa som stryk är bullisar men oj vilken personlighet.

En bulle ska jag ha när förutsättningarna är de rätta och vi funnit varann! smile.gif

PS det största problemet är ägarna inte hundarna
bellaobert
Jag passade en gammal farbror som jag själv för upp en gång i tiden. Han är snart 10 år men still going strong! Bosse heter han och är snällare än snäll.
skogstroll
Bosse är jättefin, har det inte funnits nån bild på nätet när han luktar på en blomma eller så? wub.gif å jag önskar jag kunde hitta en bulle
Myosotis
Söt! Men vad kortbent han ser ut.
bellaobert
Tvärtom fatiskt. Han är ganska långbent. Idag håller bullarna på att bli högre och högre men det kanske vänder snart, hoppas det iaf.

tack för snälla kommentarer om Bosse!
gunvor
CITAT (Myosotis @ 26-07-2009, 15:07) *
Söt! Men vad kortbent han ser ut.

kanske en synvilla då han står i högt gräs!
Mimmi79
Trevligt att hitta fler anhängare av denna ypperliga ras tummenupp.gif
Här är mina sk hjälpredor i trädgården...

bellaobert
Söta som socker!!!! Jag får hem en tös snart och jag längtar ihjäl mig!!! Hon är 6 år och behövde ett nytt hem och jag har varit bullelös sen i nov!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon