Full version: Trädgårdstidningar
Majja
Hej!

Jag tänkte höra lite vad ni prenumererar på för trädgårdstidningar. Det är en djungel och jag vet inte vilken jag ska välja.
Någon som kan ge mej något tips? blink.gif

mvh/Majja
Mariann
AoT, fast jag gör nog ett uppehåll nu för ett tag och köper mig lite lösa nr av lite av varje rolleyes.gif
(jag menar tidningar givetvis ohmy.gif )
Ingrid på Västkusten
Finns en inte alltför gammal tråd nånstans här med massor med inlägg ( attans sök-funktionen funkade inte för mig!!)
Lena
Hej Maja

Din Trädgård är bäst av de komersiella tidningarna tycker jag, men det finns andra tidningar som ger mer information t.ex Natur och Trädgård. "trädgårdsmagasinet för dig som söker kunskap" ges ut fyra gånger om året och kan endast köpas genom prenumeration. E-post natur.tradgard@telia.com, den är suverän, vidare får man en jättebra tidning när man är medlem i Svensk Trädgårdsförening som heter Hemträdgården.

MVH

Lena zon 4
Åsa, mälardalen zon 2
Själv har jag natur och trädgård och hemträdgården, ingen av dessa kan köpas i butik. Fast egentligen borde jag inte behöva köpa tidningarna jag har nämligen tillgång att läsa svenska och andra nordiska trädgårdstidningar på jobbet (både tidningar för hobbyodlare och yrkesodlare), men ofta brukar det vara så bra artiklar i natur och trädgård och Hemträdgården att jag vill kunna spara dem och kunna läsa artiklarna igen.

Titta på de prenumerationserbjudanden som finns här på odla.nu.

http://www.odla.nu/shop/erbjudande.shtml
Sylvia
Jag kör med de engelska tidningarna BBC Gardener's World och Gardens Answers. De berättar ju om alla nyhetsväxterna, så man vet vad man ska dregla efter laugh.gif
Är också medlem hos RHS, som har en mycket bra, icke-glättig medlemstidning, The Gardener.
Annars har STA också en bra medlemstidning, Trädgårdsamatören. Den, inklusive den stora frölistan, får man gratis, när man är medlem hos STA.
renate
Jag har Allt om trädgård,Din trädgård,Allers trädgård,Hem ljuva hem trädgård och Hemtädgården. ohmy.gif Det finns mycet imformation på nätet,jag hittade en tysk trädgårdstidning,vad den nu hette och forumen så klart,ja det finns mycket att läsa bara tiden räcker till. rolleyes.gif
Renate
Majja
Tack för alla tipsen! rolleyes.gif

/Majja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon