|
Jag undrar om det är någon i församlingen som har samtliga boxar i tv-serien?
Själv har jag 3 av 4, den 4:e skall tydligen vara julspecial, men det jag funderar över är om de avsnitten redan finns med i de 3 övriga.
Vore jättebra om någon vet så jag inte köper en skiva i onödan. Serien är ju bara så himla bra så jag vill gärna ha alla avsnitt som går att få fatt i.
Pius
Alexander-VG-zon3
20-07-2009, 16:37
älskar den serien också, jag väntar tills samlingsboxen kommer, om den inte redan har kommit? men hur som så läste jag på någon sida på nätet att det skulle komma en box med alla säsongerna detta år. sökte snabbt och hittade detta, verkar inte ha kommit än. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=447234men jag ska köpa den. en annan sökning http://www.prisjakt.nu/search.php?query=skenet+bedrar
Hm, så det ska komma en (1) box med samtliga avsnitt? De jag har är serierna 1 & 2, 3 & 4 samt 5. Samtliga köpta från Discshop.
Pius
Meriona
20-07-2009, 19:02
Gillar också serien, men har ingen koll på boxar tyvärr. KOllat på Ginza?
Farbror Blå
20-07-2009, 22:58
Nån som kan upplysa om vad den handlade om? Engelsk?, svensk?
CITAT (Farbror Blå @ 20-07-2009, 22:58)  Nån som kan upplysa om vad den handlade om? Engelsk?, svensk? Tydligen en engelsk TV-serie som sänds på TV4 Plus resp. BBC Prime.
Visste inte att det finns samlingsboxar  Jag älskar den serien har set avsnitten om och om igen och tröttnat aldrig .Den är verkligen sevärld !Onslow och hans fru är roliga raka motsattsen till Hyacint och den andra systern av de tre som är karltokig Nu ska jag se om jag hittar samlingsboxar av serien då kan man titta när det regnar och man behöver ett gott skratt Mvh Motti
Meriona
23-07-2009, 19:19
Det är Rose som är karltokig och Daisy som är gick med Onslow. Men vad den där systern heter som har "ponny och pool" kommer jag inte ihåg, gör ni? Hon är väl aldrig med i bild väl?
Jo då hon har varit med !fast hennes gubbe gillar ju att "klä ut sig"till kvinna bla  Hon brukar ju ringa Hyacint och vill låna höfthållare och annat till sin gubbe  Kommer inte på vad hon heter just nu men hon har varit med,Hyacint bjöd ju Prästen och hans fru dit för att imponera men då hade ju systerns man tagit på sig kvinnokläder och de bråkade så Hyacint fick hålla alltsång för prästen och hans fru för de inte skulle höra bråket  Rena kattastrofen
Meriona
23-07-2009, 19:36
Stackars Elisabeth, prästfrun... Hon är ju så nervös jämt inför Hyacinth.... Jäkla Pius, nu måste ju jag också leta efter den där samlingsboxen ju.....
Meriona
23-07-2009, 19:54
Kollade nu på Ginza och säsong 1-5 (om det nu är alla har jag ingen aning om) kostade 349 kr och Julspecial kostade 199 kronor. I den ingår alla avsnitt som har jul-anknytning, plus en del outgivet material och intervjuer med skådisarna. Känns som om den som heter säsong 1-5 är mer prisvärd, även om du nu råkar ha ett par av skivorna..... Jag måste också köpa, kanske även i 2 exemplar, för min gamle far är också tokig i serien!  Bra 83-årspresent, visst?
För att inte tala om grannen och hennes bror !Hyacint vill ju va med i hans oprasällskap han smyger ut till jobbet för han säger ju att :She will sing to me ! she will ,Hyacint brukar ju gå ut och sjunga i trädgården när hon ser Emmat ;,och hans syster som ständigt spille kaffet hos Hyacint
Meriona
23-07-2009, 20:15
Hmmmm den grannen minns inte jag....
Piccante
23-07-2009, 20:28
CITAT (Meriona @ 23-07-2009, 21:15)  Hmmmm den grannen minns inte jag....  Hyacinth och Richards grannar är pensionärerna Elizabeth och hennes frånskilde bror Emmet som flyttat in hos henne. Emmet är pianist och Hyacinth brukar antasta honom genom att alltid sjunga för honom och hon villa vara med i hans musiksällskap. Emmet hatar Hyacinth och är ganska sarkastisk mot henne. Elizabeth däremot är den känslige av dom och blir alltid nervös och hispig när Hyacinth envisas med att bjuda henne på kaffe varje dag och samtidigt alltid förmana henne och berätta hur DYRT hennes exklusiva Royal Dulton porslin är. Elizabeth brukar av nervositet alltid spilla när hon fikar hos Hyacinth.
Meriona
23-07-2009, 20:32
Ja de grannarna minns jag men inte den som sjunger så där märkvärdigt? Eller menar du att det är Prästen som är den skönsjungande? Han gömmer sig ju alltig bakom muren, så vem vet... Att en sån ung kille som du ser på serien måste ju vara ett gott betyg tycker jag!
Piccante
23-07-2009, 20:40
CITAT (Meriona @ 23-07-2009, 21:32)  Att en sån ung kille som du ser på serien måste ju vara ett gott betyg tycker jag!  Jag är så gammal att jag blir nostalgisk av att se reprisen
Meriona
23-07-2009, 20:43
Allting är ju relativt...  Ibland känner man sig lastgammal....
.jpg) Min förebild! [attachment=38973:judycornwell.jpg] Känns hon igen?
Å är det DEN serien.. Sluta läskas, den är ju underbar!!
Jag bara älskar den serien, har köpt några dvd men så bra dom är
Piccante
23-07-2009, 22:38
Såg precis kvällens avsnitt på TV4+  en av de bästa episoderna.
Alexander-VG-zon3
23-07-2009, 23:12
CITAT (Meriona @ 23-07-2009, 21:32)  Att en sån ung kille som du ser på serien måste ju vara ett gott betyg tycker jag!  haha jag är yngre
Ja hon som spelar Onslows Fru har minsan lagt på sig några kilon !precis som jag  Jo jag känner igen henne men kom inte i håg namnet  Candel Lighte Supers  Indors outdoors barbeccui Partys  Name ith Säga vad man vill om Hyacint men hon är påhittig
CITAT (Motti @ 24-07-2009, 01:22)  Ja hon som spelar Onslows Fru har minsan lagt på sig några kilon !precis som jag  Jo jag känner igen henne men kom inte i håg namnet  Candel Lighte Supers  Indors outdoors barbeccui Partys  Name ith Säga vad man vill om Hyacint men hon är påhittig  Hon har ialla fall fullt upp. Brittisk humor när den är som bäst.
Violet heter den fjärde systern med "room for a pony".
Efter att ha läst några inlägg så verkar det inte som om jag behöver köpa julspecialskivan.
Pius
Rosmarin
24-07-2009, 16:10
Den serien är bara så underbar!  Men det var väldigt längesen jag såg den. Fransmännen uppskattar oftast inte engelsk humor så det är inte ofta det visas sådana här pärlor i fransk TV. Dessutom dubbas allting till franska...
Meriona
24-07-2009, 19:44
Hyacinth goes french.... aaah så dråpligt!  CITAT (flaxss @ 24-07-2009, 00:12)  haha jag är yngre  Äsch ni får slåss inbördes småpojkar, vad var det för ett avsnitt som jag missade????
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|