Pius
Jag undrar om det är någon i församlingen som har samtliga boxar i tv-serien?

Själv har jag 3 av 4, den 4:e skall tydligen vara julspecial, men det jag funderar över är om de avsnitten redan finns med i de 3 övriga.

Vore jättebra om någon vet så jag inte köper en skiva i onödan. Serien är ju bara så himla bra så jag vill gärna ha alla avsnitt som går att få fatt i.

Pius
Alexander-VG-zon3
älskar den serien också, jag väntar tills samlingsboxen kommer, om den inte redan har kommit?

men hur som så läste jag på någon sida på nätet att det skulle komma en box med alla säsongerna detta år.

sökte snabbt och hittade detta, verkar inte ha kommit än.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=447234

men jag ska köpa den.

en annan sökning

http://www.prisjakt.nu/search.php?query=skenet+bedrar
Pius
Hm, så det ska komma en (1) box med samtliga avsnitt? De jag har är serierna 1 & 2, 3 & 4 samt 5. Samtliga köpta från Discshop.

Pius
Meriona
Gillar också serien, men har ingen koll på boxar tyvärr. KOllat på Ginza?
Farbror Blå
Nån som kan upplysa om vad den handlade om?
Engelsk?, svensk?
KURT
CITAT (Farbror Blå @ 20-07-2009, 22:58) *
Nån som kan upplysa om vad den handlade om?
Engelsk?, svensk?

Tydligen en engelsk TV-serie som sänds på TV4 Plus resp. BBC Prime.
Motti
Visste inte att det finns samlingsboxar bravo.gif Jag älskar den serien har set avsnitten om och om igen och tröttnat aldrig .Den är verkligen sevärld !Onslow och hans fru är roliga raka motsattsen till Hyacint och den andra systern av de tre som är karltokig rotfl.gif
Nu ska jag se om jag hittar samlingsboxar av serien då kan man titta när det regnar och man behöver ett gott skratt giggle.gif

Mvh Motti
Meriona
Det är Rose som är karltokig och Daisy som är gick med Onslow. Men vad den där systern heter som har "ponny och pool" kommer jag inte ihåg, gör ni? Hon är väl aldrig med i bild väl? unsure.gif
Motti
Jo då hon har varit med !fast hennes gubbe gillar ju att "klä ut sig"till kvinna bla confused.gif Hon brukar ju ringa Hyacint och vill låna höfthållare och annat till sin gubbe rotfl.gif Kommer inte på vad hon heter just nu men hon har varit med,Hyacint bjöd ju Prästen och hans fru dit för att imponera men då hade ju systerns man tagit på sig kvinnokläder och de bråkade så Hyacint fick hålla alltsång för prästen och hans fru för de inte skulle höra bråket giggle.gif Rena kattastrofen rotfl.gif
Meriona
Stackars Elisabeth, prästfrun... Hon är ju så nervös jämt inför Hyacinth.... laugh.gif

Jäkla Pius, nu måste ju jag också leta efter den där samlingsboxen ju..... rtfm.gif
Meriona
Kollade nu på Ginza och säsong 1-5 (om det nu är alla har jag ingen aning om) kostade 349 kr och Julspecial kostade 199 kronor. I den ingår alla avsnitt som har jul-anknytning, plus en del outgivet material och intervjuer med skådisarna. Känns som om den som heter säsong 1-5 är mer prisvärd, även om du nu råkar ha ett par av skivorna.....

Jag måste också köpa, kanske även i 2 exemplar, för min gamle far är också tokig i serien! wub.gif Bra 83-årspresent, visst?
Motti
För att inte tala om grannen och hennes bror !Hyacint vill ju va med i hans oprasällskap han smyger ut till jobbet för han säger ju att :She will sing to me ! she will ,Hyacint brukar ju gå ut och sjunga i trädgården när hon ser Emmat ;,och hans syster som ständigt spille kaffet hos Hyacint giggle.gif
Meriona
Hmmmm den grannen minns inte jag.... blush.gif
Piccante
CITAT (Meriona @ 23-07-2009, 21:15) *
Hmmmm den grannen minns inte jag.... blush.gif

Hyacinth och Richards grannar är pensionärerna Elizabeth och hennes frånskilde bror Emmet som flyttat in hos henne. Emmet är pianist och Hyacinth brukar antasta honom genom att alltid sjunga för honom och hon villa vara med i hans musiksällskap. Emmet hatar Hyacinth och är ganska sarkastisk mot henne.
Elizabeth däremot är den känslige av dom och blir alltid nervös och hispig när Hyacinth envisas med att bjuda henne på kaffe varje dag och samtidigt alltid förmana henne och berätta hur DYRT hennes exklusiva Royal Dulton porslin är. Elizabeth brukar av nervositet alltid spilla när hon fikar hos Hyacinth.
Meriona
Ja de grannarna minns jag men inte den som sjunger så där märkvärdigt? Eller menar du att det är Prästen som är den skönsjungande? Han gömmer sig ju alltig bakom muren, så vem vet... wacko.gif
Att en sån ung kille som du ser på serien måste ju vara ett gott betyg tycker jag! wub.gif
Piccante
CITAT (Meriona @ 23-07-2009, 21:32) *
Att en sån ung kille som du ser på serien måste ju vara ett gott betyg tycker jag! wub.gif

Jag är så gammal att jag blir nostalgisk av att se reprisen giggle.gif
Meriona
Allting är ju relativt... innocent.gif Ibland känner man sig lastgammal.... laugh.gif
Ralf

Min förebild!

[attachment=38973:judycornwell.jpg]
Känns hon igen?
Wilmer
Å är det DEN serien.. Sluta läskas, den är ju underbar!!
Bettis
Jag bara älskar den serien, har köpt några dvd men så bra dom är
Piccante
Såg precis kvällens avsnitt på TV4+ rotfl.gif rotfl.gif en av de bästa episoderna.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Meriona @ 23-07-2009, 21:32) *

haha jag är yngre giggle.gif
Motti
Ja hon som spelar Onslows Fru har minsan lagt på sig några kilon !precis som jag smiley_small_hug.gif Jo jag känner igen henne men kom inte i håg namnet confused.gif Candel Lighte Supers rotfl.gif Indors outdoors barbeccui Partys rotfl.gif Name ith Säga vad man vill om Hyacint men hon är påhittig slap.gif
pejori
CITAT (Motti @ 24-07-2009, 01:22) *
Ja hon som spelar Onslows Fru har minsan lagt på sig några kilon !precis som jag smiley_small_hug.gif Jo jag känner igen henne men kom inte i håg namnet confused.gif Candel Lighte Supers rotfl.gif Indors outdoors barbeccui Partys rotfl.gif Name ith Säga vad man vill om Hyacint men hon är påhittig slap.gif

Hon har ialla fall fullt upp. tummenupp.gif
Brittisk humor när den är som bäst. giggle.gif
Pius
Violet heter den fjärde systern med "room for a pony".

Efter att ha läst några inlägg så verkar det inte som om jag behöver köpa julspecialskivan.

Pius
Rosmarin
Den serien är bara så underbar! wub.gif Men det var väldigt längesen jag såg den. Fransmännen uppskattar oftast inte engelsk humor så det är inte ofta det visas sådana här pärlor i fransk TV. Dessutom dubbas allting till franska... sick.gif
Meriona
Hyacinth goes french.... aaah så dråpligt! rotfl.gif

CITAT (flaxss @ 24-07-2009, 00:12) *
haha jag är yngre giggle.gif

Äsch ni får slåss inbördes småpojkar, vad var det för ett avsnitt som jag missade???? -cry-.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon