Victoria
Hej,

Är denna perenn härdig i zon 5, småländska höglandet?! Blir den hög?
Om den inte skulle vara härdig, är den isf enkelt att så direkt på växtplatsen?

Breder denna ut sig kraftigt!? Man vill ju att den tar det lungt några år i taget iaf. biggrin.gif

Vore tacksam för svar så att jag kan springa och köpa, helst redan imorgon giggle.gif
GunnellF
Spring å köp du tummenupp.gif
Monica B
Rent härdighetsmässigt så klarar dom sig utmärkt. Det enda jag har emot Rysk Martorn är att dom frösår sig så in i bomben. Men dom är ju lätta att rensa bort som fröplantor så det går ju bra.

[attachment=38760:Signatur.jpg]
spacepingo
Jag planterade axveronica förra året, både rosa och blå, och de har inte brett ut sig speciellt. Jag tycker bara plantorna blivit kraftigare i år än förra året, men det är klart att de kanske behöver lite tid innan de kommer igång ordentligt
/mimmi
MariaS
Jag har bägge sorter här och inte verkar de sprida sig nämnvärt! Däremot har de blivit enorma i år med allt regnande den sista tiden. Har föresten den vita axveronican...
[attachment=38767:Veronica...tfuchs_3.jpg]
Victoria
När ska man klippa blommor/fröställning på rysk marton för att slippa ohämmad fröspridning?! Antar att moderplantan står sig rätt bra?! Står den flera år eller är den tvåårig som ex. purpurklätt?!
smuleborg
CITAT (Monica B @ 20-07-2009, 20:25) *
Rent härdighetsmässigt så klarar dom sig utmärkt. Det enda jag har emot Rysk Martorn är att dom frösår sig så in i bomben. Men dom är ju lätta att rensa bort som fröplantor så det går ju bra.

[attachment=38760:Signatur.jpg]

'Miss wilmott's ghost' skulle jag inte föra in.

Vi har en annan rysk martorn, kommer inte vilken "skäms", jag tror vi köpta fröna på Impecta. Jättefina, och de sprider sig inte så kopiöst som 'Miss wilmott's ghost'. Höga blir de, förresten (våra).

Också vi har axveronica, sprider sig tämligen måttligt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon