Lars-Olof Arvids
När jag var ute i kväll fick jag se ett vackert rådjurspar på ett fält. Det var nätt och jämnt fotoljus, men jag ville ändå göra några försök att få dem på bild.

[attachment=38775:R_djur1.jpg]

Det är rådjurens brunsttid nu, så bocken viker inte ifrån sin get. I kväll såg jag dock inget hetsande, utan här betar de lugnt tillsammans.

[attachment=38776:R_djur2.jpg]

Flera harar låg och vilade på samma fält.

[attachment=38777:Hare.jpg]

Han vakar över henne - men var det inte något som rörde sig där borta i buskarna?

[attachment=38778:R_djur3.jpg]

En paparazzi! Bäst att sticka! ohmy.gif

[attachment=38779:R_djur4.jpg]

Olle
CillaM
Härliga bilder Olle! Och jag blir alltid lika mjuk i hjärtat när jag ser harar. För det är något vi inte har kvar här i området, varför vet jag inte. Däremot var fru och herr rådjur igår kväll och mumsade på häggmispelns bär som trillar ner från trädet. Båda undrade vad jag gjorde här.
Tulipanaros
Vackra! Jag kan bli ledsen när rådjuren äter upp mina tulpaner -- men så fort jag ser de smäckra varelserna tänker jag att jag ska börja odla en stor tulpanrabatt i skogsbrynet, bara för rådjur. Grönkålen kan de få också. smile.gif
Lars-Olof Arvids
Tack Cilla och Tulipanaros! Helt rätt inställning med tulpanrabatten i skogsbrynet. giggle.gif
Jag hoppas kunna återkomma med bättre bilder på djuren, i bättre ljus.

Olle
Meriona
Det kan man kalla uppvaktning! bravo.gif
amaira
wub.gif
Wilmer
Olle, du är verkligen en paparazzi giggle.gif så fina bilder.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon