Nu har jag varit på Botaniska Trädgården i Edinburgh. Det var en helt fantastisk upplevelse. Jag skulle kunna ha gått där i flera dagar utan problem. Deras Rock Garden går inte av för hackor om jag så får säga, den skulle man lätt kunna vandra omkring i ett par timmar. Surjordsdelen var helt fantastisk. Måste vara otroligt fint när alla Rhododendron bommar, nu var det bara ett par stycken som blommade med ett fåtal blommor. Det finns också en avdelning för Kinesiska växter där man planterat växter från olika växtzoner, ända upppe från höga bergssluttningen och ända ner till där människan lever och bor. Ibland gick man i veritabla tunnlar av träd och buskar, där grenar från rosenbuskar slingrade sig runt i trädkronorna osv. Trevligt var också att dom har en växtshop där dom säljer en hel del kul saker men eftersom jag inte skulle åka hem direkt efter besöket där, inte heller har jag egen bil eller så med mig utan bara en väska full med "jobbarkläder" så fick inköpen dessvärre bero. Men, det är ju inte längre bort än att man kan åka dit igen.

[attachment=38889:Signatur.jpg]