hörnbjörn
Hej alla glada.

Har strax byggt klart min pergola. Måtten är ca 210X190cm

Nu skulle jag behöva er hjälp med tips på olika blommor/växter som jag ska plantera runtom.

Jag skulle vilja ha nå snygga rosor iallafall. Sort?

på två kommer det vara spaljé hela vägen upp, men på framsidan kommer bara spaljén gå ca 60%upp, pga att jag vill att man ska kunna ha kontakt med altanen om man vill. Så på framsidan är det ca 1.3m hög spaljé, medans baksidan är ca 2.2m hög.

Funderar på att lägga på ett helt rakt plasttak ifall det skulle komma ett litet lätt regn. vad tror ni om det?

Jag bor i västerås, och pergolan kommer stå i solen hela dagen. (förhoppningsvis iallafall)
smajlizz
Rosor, antar att det ska vara klätterrosor då till pergolan? Har du kollat här: http://odla.nu/artiklar/rosor_klatterrosor.shtml smile.gif
Sen finns ju andra klätterväxter som klematis, kaprifol, humle, klätterhortensia, bokharabinda, pipranka och rosenvial.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon