Fny
Hallå!
Beställde två hibiskusar för en vecka sen på kwekerijgommer.com... enligt deras info skulle jag få mejl om betalning och sånt i ett mejl en vecka innan "requested delivery date". Detta datum är nu imorrn och jag har fortfarande inte fått detta mejl... Nån som har handlat där förut och kan bekräfta att det är ett seriöst företag? Har jag kanske missförstått deras info?

Just ja, självklart har jag mejlat och frågat vad som har hänt med min beställning, men har inte fått något svar... Fick bara det automatiska bekräftelsemejlet direkt efter beställningen.
Dilara
Tyvärr, inte sett sidan förr. Är du säker på att man kan beställa till Sverige? Vilka sorter beställde du?
Fny
jag beställde Vicki Lynn och New Idea... såååå fina! Jag tycker det vore konstigt om de inte säljer till Sverige, då de verkar sälja internationellt över huvud taget, men man vet väl aldrig. =( Jag har ju inte satt inte några pengar än (eftersom info om betalning skulle komma med det där bekräftningsmejlet som jag inte har fått än), så jag är ju inte lurad iallafall. Kanske personen bakom mejladressen har semester? wink.gif Jag vet inte... det är väl bara att vänta och se. Men synd, jag vill verkligen verkligen ha de där fina hibiskusarna... Annars, kan någon annan tipsa om en seriös sida med bra sortiment?
Dilara
Hibiskus är en svårfångad blomma!
Jag kan bara ge dig tips på andra sätt du kan få hibiskusar..
Om du orkar kan man lägga bud på tradera, där finns det många hibiskusar. Annars kan du maila större blomsteraffärer som blomsterlandet, plantagen och fråga ifall de kan beställa hibiskusar till dig i halvfabrikat? En vän till mig hade mailat Plantagen och fick 5 olika sorters hibiskusar för 175:-. Man kanske kan maila och fråga om de kan beställa fram valfria sorter också. Synd bara att Hibiskusar inte säljs som sticklingar på våren numer, för det gjorde de förra året bl a.
Fny
kan ju nu efter lite tid konstatera att detta företag inte är att rekommendera, jag har fortfarande inte hört av dem. nono.gif Synd, för de annonserar ju så många fina plantor... =( men sånt är livet! hibiskusar har jag ju fått tag på ändå, inte riktigt de jag ville ha men ändå, efter att jag vågade mig ut på tradera.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon