Exotic
Denna lilla padda har jag sett nu i ett par veckor..och det är alltid så kul med djur i trädgården..
men så har vi just rullat ut en ny gräsmatta..och då är det kompostgaller runt gräsmattan så att inte
hundarna kan gå ut där....

Så den lilla paddan sitter länge på trägolvet och ibland sticker han/hon imellen och ut på gräset...
jag tror att han/hon bor ner imellan vårt veranda golv...men jag undrar kan dom hoppa nått alls paddor??
jag stälde nämligen ner en lite ramp till han/hon ..tänkte att därifrån kommer den aldrig upp , för att jag tror
at den har bott på ett annat ställe innan vi började att gräva och feja..

Tror ni att den kommer att stanna kvar under vintern eller gräver dom ner sig djupt..jag vågar inte skruva fast vårt veranda golv ...

[attachment=38914:P7180161.JPG]
Meriona
Men oj! De gräver ner sig på vintern, men först måste ju den lille stackaren räddas från att bli instängd... Va skönt att du bekymrar dig! wub.gif
ängsvädd
Löv- och rishögar tror jag de brukar gilla att övervintra i. De gillar även att vara där under sommaren.

Hoppas du lyckas rädda paddan.
Exotic
Meriona Absolut att jag bryr mig om den lilla prinsen *LOL* jag spanar efter den var kväll ..och unte skall den bli instängd.

-Mimmi- Tack för info , jag hoppas att han skall hitta nått nytt ställe .
Meriona
Så glad jag blir, du är en fin människa! wub.gif
pejori
Klart att du kan få padda att övervintra hos dej. tummenupp.gif
Den kommer att flytta ner i din källare (om du har en) eller övervintra under din altan. giggle.gif
Peta in lite gräsklipp om du kan, så blir det varmare för den. rolleyes.gif
Vad jag vet, hoppar grodor och paddor går... whistling.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon