Full version: Böna
legion6
Undrar om ngn vet var man kan köpa kalabar-böna.Prövade 118 100 och de sa att det var ett narkotiskt ämne i denna bönan så de ville inte svara på det men betalt tog de det finns inget sådant ämne i denna böna men vet ngn?MVH Peter
Red Top
Jag tror inte du kan hitta fröer i Sverige.

Även om bönorna inte innehåller narkotiska ämnen, är de ändå inte att leka med, eftersom de innehåller fysostigmin (eserin), en alkaloid, ett gift. Men du kanske ville odla dem för de oansenliga blommornas skull?

Naturbiblioteket
legion6
Nej jag vill inte odla för blommans skull.Jag läste ngn undersökning på 80-talet som sa att på ngt ställe efter info. gått in i örat och fortsatt så kom info.till ett ställe där de skulle hoppa över ngt vad det nu var men om man använde amfetamin och kokain så stoppas infot där övergången var men om det fanns Fysostigmin i området så drogs informationen mkt lättare in i hjärnan.Sen såg jag en forskare från tyskland som provade Fysostigmin på 90-talet som som ett medel till demens.
Odla denna lian på 20meter går inte men eperimentera lite man kan ju klippa den forma den ympa lägga frön bark blad ihop med ngt annat för att testa.Kanske en dålig idé men någonstans måste det gå att köpa den.Peter
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon