CITAT (Inga från Närke @ 30-10-2003, 23:26)
Hej
Vad roligt att du har så fina fåglar. Har du många? Jag har haft undulater och den sista jag hade dog för bara någon vecka sedan av ålder. Han blev 13 år gammal.
Har en stor bur till salu om någon här på Forumet behöver. Skall nog inte skaffa något mera djur för jag arbetar hela dagarna och de skall ju skötas.
Har haft tidigare undulathane som kunde prata, men då arbetade jag bara halvtid och kunde hållas mycket med den. Hans föräldrar var mina sedan sålde jag dem och behöll en som blev mycket tam. Var alltid med oss. Var mera ute i lägenheten som vi då bodde i än i sin bur.
Det är kul med djur, men nu har jag barnbarn och de har marsvin så dem kanske jag får låna när de ska på semester och så. Känns tomt utan något djur men jag är allergisk mot hund och barnbarnet för katt så det måste bli fåglar igen om jag skall skaffa något. Min dröm har varit papegoja men nu är jag för gammal att skaffa efter som de ofta överlever oss människor.
Ta vara på dina djur det är ett sällskap och en avstressande syssla när man kommer hem och känner sig stressad.

Hejsan Inga.
Jag älskar mina djur och alla är så kallade hittegods som folk har tröttnat på och kastat undan i ett hörn där de fått tillbringa en tillvaro som inte varit värdig dem.
Cookie pratar och är helt salig för hon får vara i en stor bur i köket hos mig. Jag ett väldans stort kök så det stör inte oss när vi äter och så hygieniskt sett.
Hon har fått två praktrossellor som kompisar och en vit nymf står på tur skall hämta den idag, möjligen att det kanske slinker med ett par ut av samma ras de ville bli av med dem.
Annars så har jag en bland ras katt birma/norsk skogskatt en blandras hund golden/new founland världens snällaste hund och duktig på alla sätt. Hon var lite nervös när hon kom till oss i våras men nu är det bra. Duktig för hon är lydig och vi behöver aldrig ha koppel på henne. Vi är båda whiplash skadade och hon gör nytta vi får motion och träning hela tiden och framför allt sällskap.
Fem kanarie och tio underlater finns också.
På sommaren får alla mina fåglar gå ut i en stor ute voljär där det är nästan som frihet att flyga men har inte odlat fram några ungar ännu.
Hälsar Anne