Tinaochdag
Vad sår ni nu i landet när potitisen och lök skördas efter hand och en del sallad är utgången. Jag har plats över ! Har någon tips??? confused.gif
rosita
Jag har sått sallat, rädisor, salladslök, kålrabbi och grönkål.
Åsa, mälardalen zon 2
Spenat, sockerärt, koriander, asiatisk kål (ex. pak choi, mizuna, tatsoi), trädgårdsmålla, daikon är ytterligare förslag på växter som funkar att så nu + vitlök kan du ju peta ner framåt november.
Tinaochdag
Tack!! Det var en hel del förslag! Mer verkar funka än jag kunde tro! Spännande! Jag ska så och så får vi se vad som vill sig i mitt nya land här i Örebro (zon3)!
För mig som nybliven grönsaksodlare så är det en utmaning att utnyttja jorden så att man vet vad som man ska så när och i vilka omgångar - men jag lär mig kanske efter hand...
annapanna78
Vad använder man kålrabbi och asiatisk kål till?
Åsa, mälardalen zon 2
Kålrabbi tycker jag är god rå men man kan ju även ha den i soppa, ugnsbakade rotsaker etc.

Asiatisk kål brukar man woka, men unga blad kan också ätas råa i sallad.
katah
CITAT (annapanna78 @ 24-07-2009, 11:26) *
Vad använder man kålrabbi och asiatisk kål till?

jag använden kålrabbin som det vore en potatis, till mos, soppa, sallad.

Runåberg har en stor sortimet av asiatiska saker och även en bra häfte som de skickar om man ber om det.
Häftet innehåller massa info och ännu mer recept vad man kan tillaga.

Det är nästan bäst att läsa den först och sedan börja välja bland fröerna....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon