Full version: Euro-Serre Maxi 3
-mattias-
Hej!
Ska köpa ett växthus nästa år.
Har spanat in ett Euro-Serre Maxi 3 hos Willab.

Var först inställd på ett Maxi 4, men när jag på besök hos Willab tyckte jag det verkade alldeles för brett.

Är det någon här på forumet som har den smala modellen (Maxi 3)
Blir det väldigt trångt där inne?
Jag kommer odla chili och tomater.

Övrigt så tyckte jag att skjutdörren var löjligt låg.

Hälsn
Mattias

Susanna
Vad är det för mått på det?

Jag har ett EuroSerre, tror det är 3,56 eller något sådant. Jag tycker det är lite för smalt och skulle gärna haft ett bredare. Plantor har en förmåga att bli breda och jag skulle vilja kunna röra mig bättre mellan dem (har dem i dubbla rader), men jag har kanske helt enkelt för mycket plantor i växthuset...
-mattias-
Mått Maxi 3
Bredd 2,36m
Längd: 3,8m
Anja Danmark
Jeg har et Tropic Plus med ydermålene 5,08 X 4,07 - og jeg er meget glad for bredden. Det har givet mig mulighed for bede i begge side og et bredt bed i midten, uden at der er for lidt plads til at komme rundt i huset...

Mvh
Anja
April
Vi har Maxi 4 och är nöjda med bredden, vill inte ha smalare. Nästan så Maxi 4 känns smalt för oss.

Lycka till i ditt val!
mSign
[attachment=39545:Gavelbildute303kb.jpg][attachment=39544:Planteri...ord177kb.jp
g]

Vi köpte ett Euro-Serre Maxi 3 som är på 9 kvm i höstas och är nybörjare på växthus och odling. Så i år provar vi oss fram... När vi förberedde för växthuset så drog vi fram el och vatten och det skulle vi inte vilja vara utan. Nu odlar vi i krukor/hinkar (12 - 25 liter): 3 gurkor (piccolino), 5 stora & 3 små tomatplantor, 4 paprikor, 3 chilli, 2 physalis + lite blommor och kryddväxter. Efter ena långsidan har vi ett planteringsbord som är 120 x 50 cm. Har även en trästol inklämd så man kan sitta där med en kopp kaffe och bara njuta! rolleyes.gif

Visst är det lite trångt, framför allt så tar physalisen stor plats, så det blir bara en planta nästa år! Anledningen att vi valde Maxi 3 är att vår trädgård är liten, hade gärna valt ett Maxi 4... Vi valde dock att ha ett förhöjt växthus, för att dörren inte ska bli så där löjligt låg som du skrev och det är toppen! Dessutom så behövs utrymmet uppåt, då det växter så det knakar. tummenupp.gif

Ska jag summera vårt inköp av Maxi 3, så är vi JÄTTE nöjda och ångrar absolut inte vårt köp. Vi tycker att det är jätte fint och mysigt. Lycka till med ditt växthus!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon