Full version: EN IDÈ
legion6
[size="2"][/size]Är ganska ny här men det lilla jag varit här känns som det är en go stämmning folk bjuder till.Blir då lite uppspelt och tänker jag har en del idéer eller uppfinningar.Kanske ett 50-tal de flesta säkert mediokra men några tror jag på.Kanske bara en som rör trädgård.Jag undrar hur man skulle tänka sig och lägga upp det.Man kan ju inte skriva här på forumet vad det är.Men vid ngt läge så måste det fram vad uppfinningen är för ngt.Den kontakten som måste till hur gör man hur bör man.MVH Peter
Wilmer
Nya ideer är ju toppen, är lite osäker på vad man vågar diskutera offentligt innan man riskerar att ideen blir snodd. För jag förstog det som om du menade saker som är tänkta att senare tillverkas och säljas med vinst? Testpaneler har du säkert inga problem att få här, eller kritik.

Ps, Välkommen blomma.gif
Rosmarin
Ja, detta är väl en god idé. Presentera idéer, med lite försiktighet om man nu tänker sig att ta patent på uppfinningen, är ju inte fel. T.ex tala om vilka funktioner ens uppfinning ska fylla och vad andra tycker är viktigr att tänka på i sammanhanget. (T.ex för en vattenspridare är det ju viktigt att kunna reglera strålarnas längd och kanske hur många mm vatten man vill att den ska spruta ut per vecka eller så...)
Välkommen hit Peter!
Myosotis
Jag vet inte om det kostar ngt att patentera en uppfinning? Annars kan man väl börja med det.
*Stintan*
Det är en långdragen och dyr process att få patent.
legion6
Tack wilmer och ni andra.DET är en riktigt bra idé förutom det här med att lita på varandra.Förr så gick man typ till IKEA och visade upp och de sa nej inte nu och sen stal de idén.De finns mkt bittra uppfinnare.Jag har övat på min sämsta uppf.fick 35 000 av almi och sådana pengar får enbart anvävdas till idén.Jag dröjde lite och pang förra året såg jag den i en postordertidning.Bitter nä lite glad att min sämsta var värd ngt för ngn.
Är det ngn som känner att det skulle vara kul och prova och lite vet vad det handlar om så mejla mig jag kan tänka mig och bjuda på en till så får vi se. legion666@home.se ,,,,,,,,,,Peter
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon