Full version: krolliljor
Kicki71
Jag söker med ljus och lykta efter dessa underbar krolliljor, jag tycker att de är underbara.
Såg dessa i en visningsträdgård i Leksand och måste bara ha dessa ljuvligheter. bor uppe i norrbotten och har sök....har någon tips var man kan få tag på dessa någonstans??
Åsa, mälardalen zon 2
De säljs till hösten bland lökarna i butiken. Brukar kunna hittas både i trädgårdsbutiker och stormarknader typ coop.

Kan även shoppas på postorder

ex. hos Lilla fiskaregatans trädgårdsbutik
Kicki71
Tack!! ska kolla där!!
Karsan
om du känner någon som har krolliljor kan du höra snällt om de har några exemplar att dela med sig av, de sprider sig visst rätt bra. Jag fick gräva upp ett gäng hos en snäll och givmild vän idag :-)
Kicki71
Jag är ganska ensam i min krets med mitt intresse, tyvärr!!
Det blir att hålla ögonen öppna på olika affärer och marknaden.
Sussie F-Flower
CITAT (Kicki71 @ 30-07-2009, 01:44) *
Jag är ganska ensam i min krets med mitt intresse, tyvärr!!
Det blir att hålla ögonen öppna på olika affärer och marknaden.

Du skulle kunna FÅ någon lök utav mig kompiskram.gif
(fast mina breder inte ut sig, vad jag tycker... kanske jorden är för kompakt? )
...men jag har bara vita...

(önskar själv mörkrosa...)
Kicki71
Sorry för sent svar men vi har inte den bästa uppkoppling
Oj, vad jag skulle vara tacksam. skulle du kunna ge mig vita??!!
jag har tänkt prova att så krolliljor......de fröna jag hittat är vinröda, klarar jag av det så är du först att få ett exemplar av den!!
vi får sätta varann som vänner så vi inte tappar bort varann!!
hoppas du får sköna dagar i din trädgård, jag kämpar mot torka och något som ser ut som rost sad.gif
Är det försent att skicka nu?!
Kram Kicki
Sussie F-Flower
CITAT (Kicki71 @ 07-08-2009, 12:24) *
Sorry för sent svar men vi har inte den bästa uppkoppling
Oj, vad jag skulle vara tacksam. skulle du kunna ge mig vita??!!
jag har tänkt prova att så krolliljor......de fröna jag hittat är vinröda, klarar jag av det så är du först att få ett exemplar av den!!
vi får sätta varann som vänner så vi inte tappar bort varann!!
hoppas du får sköna dagar i din trädgård, jag kämpar mot torka och något som ser ut som rost sad.gif
Är det försent att skicka nu?!
Kram Kicki

Nej då! Inte är det för sent! Pm:a mig din adress så ska jag skicka upp till dig vid tillfälle kompiskram.gif .
Tack, jag vill väldigt gärna ha vinröda, eller mörkrosa brukar dom väl vara...?
Vi får se om det blir något av din liljesådd... flirting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon