Christina i Taxinge~
Jag har min semester i augusti och då tänkte jag "åka lite hit & dit", kanske även till Löta.
Det var ett par år sedan jag var där.
Är det nån annan som semestrar i augusti och har funderingar på att åka till Löta då, så kanske vi kan träffas där?

Miniforumträff! yes.gif

esters-tradgard
Jag skulle jättegärna åka dit igen så säg till när du tänkt åka så ser vi om det passar. Jag börjar jobba efter nästa vecka men kan på helgerna i augusti.

Jag kikade på din hemsida och jösses va mycket rosor du har :-). Det vore jättekul att se hur trädgården ser ut i sin helhet. Har du sådana bilder? Det vore jättekul att se. Jag planerar för fullt för nästa års grävande och letar inspiration.

Nina
fd Esters-trädgård

jag har bytt signatur.
AK i Sura
Taxingen ligger väl väldigt nära Löta? Jag har väl drygt fem mil dit men har nog varit där redan fyra gånger i år och kommer säkert att göra fler besök innan säsongen är slut. Gjorde faktiskt en mycket intressant guidad rospromenad där i samband med rosens dag. Det tog två timmar men oj vad jag lärde mig och vad jag fick upp ögonen för nya rosor. Jag skulle gärna träffa några av er där men jag har bara semester nästa vecka också men helgerna är lediga.
Christina i Taxinge~
Nina & AK, jag hojtar väl här på forumet när jag får lust att börja dra mig åt Lötahållet, så får vi se om ni kan hänga på!
Vore ju kul om vi kunde ses alla tre nån lördag eller söndag i augusti!

AK, det tar ca 45 minuter för mig att åka till Löta. Har ingen riktigt koll på hur många mil det är....

Nina, på min hemsida, direkt under fliken "Trädgården" finns bilder från min trädgård.
Alltså inte bara närbilder! smile.gif

AK i Sura
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 25-07-2009, 17:42) *
Nina & AK, jag hojtar väl här på forumet när jag får lust att börja dra mig åt Lötahållet, så får vi se om ni kan hänga på!
Vore ju kul om vi kunde ses alla tre nån lördag eller söndag i augusti!

AK, det tar ca 45 minuter för mig att åka till Löta. Har ingen riktigt koll på hur många mil det är....

Nina, på min hemsida, direkt under fliken "Trädgården" finns bilder från min trädgård.
Alltså inte bara närbilder! smile.gif

Ja gör det! som sagt jag har inte så lång resväg och en tur till Löta är alltid trevligt. Jag ska också kika på ditt fotoalbum, det är så roligt med inspiration. Kom ihåg att du skrev för något år sedan om att du skulle göra en rund rabatt med bara oranga rosor och du skulle kalla rabatten apelsinen! Det lät så häftigt.
Christina i Taxinge~
CITAT (AK i Sura @ 25-07-2009, 22:00) *
Kom ihåg att du skrev för något år sedan om att du skulle göra en rund rabatt med bara oranga rosor och du skulle kalla rabatten apelsinen! Det lät så häftigt.

Hehe......ja, det stämmer! Men det blev en "karamell" istället.
Gula & orangea rosor (=syrliga karameller), runt dem mörkbladiga Heuchera (=chokladbitar) och över detta vajade vitblommiga pimpineller som vispgrädde. flirting.gif
Det började bra iofs, men i vintras frös nästan alla rosorna bort och pimpinellerna ligger utslagna på gräsmattan pga blåst & regn för ofta.
Det var en "fint-väder-rabatt" mao! biggrin.gif
Nästa år ska jag restaurera den mha dagliljor, det andra ska grävas upp.....

AK i Sura
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 26-07-2009, 09:44) *
Nästa år ska jag restaurera den mha dagliljor, det andra ska grävas upp.....

Hmm en karamellrabatt låter mycket finare än en apelsin men trist att rosorna frös bort förtås. Men att ersätta rosor med dagliljor känns som ett helgerån!
Ezereht
Christina Morden sunrise kommer inte frysa bort för dig wink.gif Hur långt från Stockholm ligger Löta? Jag ska till Sthlm den 8 + 9 Augusti, det är min och lillis minisemester tillsammans.
Christina i Taxinge~
CITAT (Ezereht @ 27-07-2009, 06:20) *
Christina Morden sunrise kommer inte frysa bort för dig wink.gif

Hmmmmm.....säger du det..... g.gif

CITAT (Ezereht @ 27-07-2009, 06:20) *
Hur långt från Stockholm ligger Löta? Jag ska till Sthlm den 8 + 9 Augusti, det är min och lillis minisemester tillsammans.

Ca 1 timme med bil

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon