Jan Lindgren
24-07-2009, 19:52
Hej!
Söndagen den 9 augusti så har vi vår traditionella "sticklingskurs". En kort genomgång av lite basala fakta och idéer, sedan blir det eget arbete. Vi bjuder som vanligt på allt material och fika med tilltugg. Jag bakar hela veckan så att brödet ska räcka. Ni som vill sälja överskottsväxter är välkomna. Inga avgifter och ni ordnar allt själva. Vi har diverse djur som barnen kan titta på och en damm att bada i.
Jag ber i förväg lite om ursäkt då jag kommer att vara ovanligt stressad. Vi är nämligen dubbelbokade. Jag ska guida en grupp i vår demoodling på förmiddagen och sedan får min fru ta över lamavandringen på eftermiddagen Så jag får lita på att några av besökarna kokar kaffe hela tiden.
Det behövs ingen anmälan. Jag sätter upp en skylt som visar i vilken hage du kan parkera.
Plats: hemma hos oss i Holma by som ligger i Osb, norra Skåne.
Tid: söndagen den 9 augusti kl 1400. Vi brukar ha kaffet klart från 1300.
MVH
Jan Lindgren
Sussie F-Flower
25-07-2009, 08:39
Vad trevligt det låter...

Synd att avståndet är så långt, annars hade jag kommit...
Hoppas att det kommer många i alla fall och att ni får bra väder! Bra initiativ.
Meriona
25-07-2009, 08:48
Jag säger som Sussi, det låter jättespännande, men lite för långt bort...
Jan Lindgren
25-07-2009, 10:36
Hej!
Det brukar komma 50-60 stycken. Det är ganska lagom. Statistiken för bra väder är hyfsad men det fungerar bra även när det regnar.
MVH
Jan Lindgren
Gloriana
27-07-2009, 09:01
Jag har sett denna inbjudan i flera år och aldrig kunnat åka. Men i år tar jag med mig bästa trädgårdskompisen och kommer! Det ska bli mycket roligt, spännande och lärorikt.
Jag har tänkt komma och försöker få med mig några klasskompisar också!
Jan Lindgren
28-07-2009, 07:38
Hej Helen!
Jag kan nog inte lära dig något nytt men det är bra med växtexperter som kan hjälpa andra. Det är ju alltid skoj att träffa andra trädgårdsintresserade och du kan kanske få några tips av andra besökare. Ni är varmt välkomna.
MVH
Jan Lindgren
Loobaman
07-08-2009, 15:51
CITAT (HelenJ @ 27-07-2009, 21:16)

Jag har tänkt komma och försöker få med mig några klasskompisar också!
En av klasskompisarna är jag! ska bli kul.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.