Full version: Pantersniglar....
Starfight
Något sådant här har jag aldrig sett innan. Två pantersniglar som parar sig, dom hängde på husväggen hos min föräldrar. Dom hängde där i någon slemmig tråd som dom gjort, lite fascinerande att se faktiskt.

[attachment=39040:pantersniglar.jpg]
Lars-Olof Arvids
Vad häftigt! Låt dem hålla på, pantersniglar är inga skadegörare utan lever av dött växtmaterial.

Olle
Meriona
Har sett detta på TV, någon av D Attenboroughs serier, visst är det fräckt? wub.gif Hoppas det blir många små snigelbebbar.... yahoo.gif

Vad avundsjuk jag blir att du fått se det i verkliga livet! sad.gif
CillaM
Vad roligt att få se detta! Och vilken superbild! Pantersniglar som är så fräcka och sköna!
Bengalow
Det påminner mig om en gammal historia om en taklampa...skall inte ta den nu, men här är en rätt fräck bild av en "trekant" i vår trädgård....eller möjligen en arg konkurrent, som kommit försent??

Red Top
CITAT (Starfight @ 24-07-2009, 21:28) *
Något sådant här har jag aldrig sett innan. Två pantersniglar som parar sig, dom hängde på husväggen hos min föräldrar. Dom hängde där i någon slemmig tråd som dom gjort, lite fascinerande att se faktiskt.

[attachment=39040:pantersniglar.jpg]

Jättehäftig bild! bravo.gif Blir väldigt avundsjuk på dig som fick se det. Jag har aldrig ens haft förmånen att se en pantersnigel hos mig.
Wilmer
RedTop, du kan få låna en koloni från mej. Nu har jag även hittat, hette de kölsnigel som det skrevs om i en tråd tidigare. Jättefräck!! Jag mötte också två pantrar som nog var på väg till "sängen" de kröp på rad, jag trode först det var en orm så stora och så långt blev det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon