Något sådant här har jag aldrig sett innan. Två pantersniglar som parar sig, dom hängde på husväggen hos min föräldrar. Dom hängde där i någon slemmig tråd som dom gjort, lite fascinerande att se faktiskt.
[attachment=39040:pantersniglar.jpg]
Lars-Olof Arvids
24-07-2009, 20:31
Vad häftigt! Låt dem hålla på, pantersniglar är inga skadegörare utan lever av dött växtmaterial.
Olle
Meriona
24-07-2009, 20:34
Har sett detta på TV, någon av D Attenboroughs serier, visst är det fräckt? Hoppas det blir många små snigelbebbar....
Vad avundsjuk jag blir att du fått se det i verkliga livet!
CillaM
24-07-2009, 20:39
Vad roligt att få se detta! Och vilken superbild! Pantersniglar som är så fräcka och sköna!
Bengalow
24-07-2009, 21:55
Det påminner mig om en gammal historia om en taklampa...skall inte ta den nu, men här är en rätt fräck bild av en "trekant" i vår trädgård....eller möjligen en arg konkurrent, som kommit försent??
Red Top
24-07-2009, 23:22
CITAT (Starfight @ 24-07-2009, 21:28)
Något sådant här har jag aldrig sett innan. Två pantersniglar som parar sig, dom hängde på husväggen hos min föräldrar. Dom hängde där i någon slemmig tråd som dom gjort, lite fascinerande att se faktiskt.
[attachment=39040:pantersniglar.jpg]
Jättehäftig bild! Blir väldigt avundsjuk på dig som fick se det. Jag har aldrig ens haft förmånen att se en pantersnigel hos mig.
Wilmer
24-07-2009, 23:45
RedTop, du kan få låna en koloni från mej. Nu har jag även hittat, hette de kölsnigel som det skrevs om i en tråd tidigare. Jättefräck!! Jag mötte också två pantrar som nog var på väg till "sängen" de kröp på rad, jag trode först det var en orm så stora och så långt blev det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.