Full version: Identifiering
Lady Hamilton
Har inte sett denna förut, vet någon vad den heter?

[attachment=39042:DSCN2831.JPG]
[attachment=39043:DSCN2832.JPG]
Irene_L
Tycker det ser ut som myskmalva....men så lätt kan det väl inte vara giggle.gif
Lady Hamilton
Kollade nu på google men blommorna stämmer inte riktigt Dessa blommor är med "strutformade" g.gif
CillaM
Jo, jag tycker det ser ut som en myskmalva, en malva är det iaf
Red Top
Blommorna ser ut så på myskmalvan när de är överblommade. Det är för mörkt ute nu, så jag kan inte ta någon bild på mina. smile.gif

Nu har det blivit ljust igen, så här kommer ngr exempel. På bilderna syns både knopp, utslagna blommor och överblommade. När alla är överblommade syns bara strutarna.

Lagt till bilder. smile.gif
Anki V
Om du kommer på besök kan du få jämföra mina med vad du hittat i diket. Jag har två ”olika” sorters myskmalvor (????) blink.gif .

En sort som jag sått själv, den har lite kraftigare blad och lite mörkare blommor än den sort som jag fått av en kompis. Den senare ser ut som det du hittat i diket.

/Anki
Lady Hamilton
thanks.gif Irene L, CillaM, Red Top o Anki V för hjälpen Och JA! Anki jag kommer förbi o jämför yes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon