Red Top
Vissa dagar tycker jag inte att jag ser några ovanligheter alls, men nu har jag två dagar i följd fått se saker som jag inte tidigare sett på nära håll.

De här humlorna kom flygande tillsammans. Jag trodde först att det var någon ny konstig insekt, men det visade sig vara två humlor som förlustade sig. giggle.gif

Det blev väl för jobbigt i luften, så de landade på en Johannisört.

Jag kanske ska starta en ny karriär, som porrfotograf blush.gif
Berith
Hrmm... blush.gif

Snart räknas väl dina trådar till spamtrådarna! giggle.gif
Fågelvägen
Jag som alltid trott att humlor liksom bina svärmar högt uppe i luften. Men Red Top kanske har rätt, det är för jobbigt när man är knubbig och vingarna ganska små.

Rara bilder bravo.gif Hoppas Il Paparazzo Red Top inte hotade humlornas integritet.
skogstroll
hihi alltid bra med småhumlor giggle.gif
amaira
Ååhhh, grattis till de fina och ovanliga bilderna!!! wub.gif Om jag inte missförstår situationen alldeles blush.gif är det en drottning och en hane.

Jag tror det är åkerhumlor, men det där får Ruda klargöra när han dyker upp. Sedan jag fick min humlebok, har jag blivit högst förvirrad när det gäller humlearter confused.gif .

CillaM
Verkligen intressanta bilder! Det är ju överhuvudtaget svårt att fotografera flygande insekter och detta på köpet.
Min tanke var också att det måste vara en drottning och en hane
pejori
Fantastiska bilder... tummenupp.gif
Lars-Olof Arvids
Instämmer med föregående. tummenupp.gif

Olle
Monarda
Jösses! Kama Sutra kan ju slänga sig i väggen. blush.gif giggle.gif
Gunilla T
Huu..jeeda mig vilken fotograf du är Red Top!...bilderna skulle platsa i National geographic tummenupp.gif
zaaritha
Du har en framtid som porrfotograf!!
Red Top
Jag niger och tackar för alla glada tillrop thanks.gif.

Det var ren tur att jag hade kameran i fickan när de kom flygande.

Jag tycker oxå, som Skogstroll skrev, att det är trevligt med småhumlor. Det har varit alldeles för tyst i trädgården efter de senaste veckornas skyfall. Jag befarar att många av humlorna drunknat. unsure.gif
vildvittra
Red Top
jag har för mig att det är någon gång i juli som arbetshumlorna går och dör då de gjort sin plikt
men jag kanske har fel
underbara bilder dock!!
Gossen Ruda
Jo, det måste vara Åkerhumlor som har roligt. Blev lite fundersam för jag tyckte fägerna var lite mysko men sen såg jag att blixt använts så då kan det bli lite annorlunda. Gulbrunt på mellankroppen och bakroppsspetsen hos båda könen kan bara vara Åkerhumla.
Inga från Närke
CITAT (vildvittra @ 26-07-2009, 10:19) *
Red Top
jag har för mig att det är någon gång i juli som arbetshumlorna går och dör då de gjort sin plikt
men jag kanske har fel
underbara bilder dock!!

Vet inte vad jag har för humlor men det surrar aldelse förfärligt i min lavendel just nu så inte är de döda hos mig ännu i alla fall.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon