Ezereht
Här kommer lite av det jag fotat på sistone.

Ghislaine de feligonde, andra året för min myskros-stickling från Svennis. Den är jättefin, men doftar inte vad jag kännt. Kanske är fel väder? Har haft pyttelite svartfläck på en del blad, men jag har hållt efter och nu verkar det gett med sig.

Min Jan Spek köpt i år som stor fin planta från Smultronstället. Otroligt maffig och fin, blommar jättemycket. Helt frisk. Ingen doft.

Min Prairie Joy, små pinnar planterade i våras, har tagit sig jättebra. En favorit misstänker jag fast den doftar inte heller. Från Fagernäs i Boden.

Hope for Humanity. Frisk och blommar jättemycket fast den också bara var några pinnar i våras när jag planterade. Från Fagenäs i Boden. Den är svår att fota, det är den som kikar fram lite på bilden ovan också, där blev den faktiskt finare. När man tar in den i vas ser den nästan lite konstgjord ut. Inte riktigt den romantiska mjuka känslan jag gillar bäst, men jag förlåter den för alla fina blommor den ger. Doftlös.

Summerat blommar kanadansarna jättemycket, men de flesta är lite snåla med doft väl? Henry Kelsy och Marie bugnet doftar, men annars? Hmm...

AK i Sura
biggrin.gif Superfina bilder på mycket vackra och fräscha rosor! Prairy Joy såg ut att vara en sådan där liten rosa marsipanros som jag älskar!
Heidi24
Jättefina rosor!
Christina i Taxinge~
'Prairie Joy' är en ros som jag kan tänka mig att skaffa.... sleep.gif biggrin.gif
Har sett foton på synnerligen välväxta exemplar!
Annars har jag faktiskt tröttnat på att köpa rosor, tro det eller ej.....men det finns några sorter som jag fortfarande kan tänka mig att skaffa, typ PJ.

Mycket vackra bilder som du visar! Måste nog gå ut och se om nånting blommar här hos mig smile.gif

Stiffe
Riktigt läckra mörka knoppar på HfH. tummenupp.gif Dock är stark och god doft ett avgörande kriterium för min del, om än inte det enda...
/S
svennis
[quote name='Ezereht' date='25-07-2009, 11:17' post='1061320']
Här kommer lite av det jag fotat på sistone.

Ghislaine de feligonde, andra året för min myskros-stickling från Svennis. Den är jättefin, men doftar inte vad jag kännt. Kanske är fel väder? Har haft pyttelite svartfläck på en del blad, men jag har hållt efter och nu verkar det gett med sig.

Så fint!
Hybrid musks går bra på egen rot.. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon