Ghislaine de feligonde, andra året för min myskros-stickling från Svennis. Den är jättefin, men doftar inte vad jag kännt. Kanske är fel väder? Har haft pyttelite svartfläck på en del blad, men jag har hållt efter och nu verkar det gett med sig.

Min Jan Spek köpt i år som stor fin planta från Smultronstället. Otroligt maffig och fin, blommar jättemycket. Helt frisk. Ingen doft.

Min Prairie Joy, små pinnar planterade i våras, har tagit sig jättebra. En favorit misstänker jag fast den doftar inte heller. Från Fagernäs i Boden.

Hope for Humanity. Frisk och blommar jättemycket fast den också bara var några pinnar i våras när jag planterade. Från Fagenäs i Boden. Den är svår att fota, det är den som kikar fram lite på bilden ovan också, där blev den faktiskt finare. När man tar in den i vas ser den nästan lite konstgjord ut. Inte riktigt den romantiska mjuka känslan jag gillar bäst, men jag förlåter den för alla fina blommor den ger. Doftlös.

Summerat blommar kanadansarna jättemycket, men de flesta är lite snåla med doft väl? Henry Kelsy och Marie bugnet doftar, men annars? Hmm...