Full version: Grattis Pia L!
Meriona
Det är idag hon gifter sig! Fast nu borde det ju redan vara klart? Festen är nog i full gång....

Grattis från mig iallafall! yahoo.gif yaay.gif
000.gif rose.gif blomma.gif tummenupp.gif smiley_small_hug.gif
Eva-Helene
Jamen just ja! GRATTIS PIA L!!! yaay.gif yaay.gif yaay.gif rose.gif rose.gif rose.gif rose.gif rose.gif rose.gif rose.gif
Sussie F-Flower
Ja, det är det ju... blomma.gif Hoppas att du har haft en UNDERBAR DAG, Pia, med ALLT vad det innebär! Ett stort Grattis på Er Bröllopsdag från mig med! smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
rose.gif yaay.gif rose.gif rose.gif yaay.gif rose.gif rose.gif yaay.gif rose.gif rose.gif
ninnisky
blomma.gif rose.gif rose.gif rose.gif och så många grattis till er båda rose.gif rose.gif rose.gif blomma.gif blomma.gif blomma.gif yaay.gif yaay.gif yaay.gif yaay.gif yaay.gif yaay.gif yaay.gif blomma.gif blomma.gif

HIPP HIPP HURRA
takstigen
Grattis Pia
Rosmarin
Stort Grattis!!!
blomma.gif blomma.gif blomma.gif
Lars-Olof Arvids
GRATTIS PIA!!! rose.gif blomma.gif smiley_small_hug.gif blomma.gif wub.gif blomma.gif rose.gif

Olle
reserven
är det Reserv som är den lycklige
Monica M zon 4
Grattis! Hoppas ni hade en fin dag! rose.gif
Red Top
Stort Grattis! smiley_small_hug.gif

Hoppas allt avlöpte väl när ni knöt ihop era säckar
och
må lyckan flöda i strida bäckar

Wilmer
Grattis rose.gif
Pia L
OJ!!! Tack för alla gratulationer blush.gif
Här sitter man och ska försöka att läsa ikapp sig och så ser jag grattis och mitt namn, jag trodde att någon tagit alldeles fel på födelsedag giggle.gif

Jodå, bröllopet avlöpte väl med sång av mina bröder och gråtande gäster, klänningen blev väl ok, den sydde jag det sista på kvällen innan.
När det skulle fotas på trappan så hann gästerna bara precis gratulera och fota klart innan himmelen öppnade sig, gästerna åkte då vidare till festlokalen och brudföljet med fotograf fick ta sin tillflykt in i kyrkan igen, åskan small så det ekade där inne men efter det så klarnade det upp och solen och värmen kom fram medan vi slussades runt i slottsparken för en timmes fotografering.

Festen blev mycket lyckad, tårarna flödade både hos oss och gästerna när mina bröder uppträdde med lite spex och när min storebror skulle hålla tal med lillebror som tolk med en något annorlunda version av svengelska.
Festen höll på inpå natten och min kropp är inte alls sams med mig nu.

Det allra bästa och seriösaste talet höll faktiskt min yngste son där han sa att han aldrig hade sett sin mamma så lycklig på 20 år (han blir 22 i år) när han han till min ära gjorde en dansuppvisning med sin partner för att jag under alla hans dansår bara sett dansen genom ett svartvitt litet hål i videokameran och efter det talade om hur lycklig han var för att hans mamma äntligen var lycklig så var inte ett öga torrt hos gästerna......inte hos mig heller blush.gif
Meriona
Men åååååh, tro sjutton att alla snyftade efter att sonen visat sån omtanke om mamma! wub.gif

Allt verkar ju varit oerhört lyckat, det är synd och skam bara att man inte var en fluga på väggen... wacko.gif

Åskan bådade nog bara gott, till och med naturen var med och firade! laugh.gif
Sussie F-Flower
smiley_small_hug.gif blomma.gif blomma.gif blomma.gif

-cry-.gif yahoo.gif rose.gif
Pia L
Här kommer bilden på den handsydda kreationen, att handsy var ju inte det jag hade tänkt mig när jag bestämde mig för att sy en klänning.
Men här är ialla fall resultatet.

Bröllop 25/7-09

anne-li i olofstorp
Åhhhh! Så vackert!!!!
Red Top
Vacker! wub.gif

Vilket otroligt jobb att sy den för hand. bravo.gif
Pia L
Inget ont som inte har något gott med sig.....nu kan jag t.o.m. sy för hand i bilen rotfl.gif 6 timmars sömnad på väg ner till Stockholm för att få ihop delarna, här är resultatet av den bakifrån......och som stolt blivande mormor så är mitt lilla barnbarn med till höger flirting.gif

Baksidan av klänningen

Wilmer
Var är valrossen confused.gif naughty.gif
Pia L
I den vita kreationen unsure.gif blush.gif
Meriona
CITAT (Pia L @ 27-07-2009, 22:06) *
Här kommer bilden på den handsydda kreationen, att handsy var ju inte det jag hade tänkt mig när jag bestämde mig för att sy en klänning.
Men här är ialla fall resultatet.

Bröllop 25/7-09

Vilken vacker klänning! Lika vackert brudpar såklart! wub.gif

Sött när prästen står bakom och ler lyckligt, hon ser jätteavundsjuk ut! giggle.gif
ninnisky
Underbart vackert brudpar och vilken vacker klänning wub.gif
DragonLady
Grattis Pia.. rose.gif du är såå vacker i din klänning bravo.gif
Sussie F-Flower
Oj, Vad vackra Ni är, Pia! Grattis ännu en gång! smiley_small_hug.gif
Hoppas att ni får många, långa och lyckliga år tillsammans!!! wub.gif Det är ni värda...

Otroligt fin klänning som du sytt! Menar du att du inte ens har använt symaskin... ohmy.gif ? Bara nål och tråd w00t.gif ? Fantastiskt bra gjort, vilka talanger!

(Kul att få se "bäbis-magen" oxå.... wub.gif tongue.gif )
Pia L
Tack allihopa för alla gratulationer wub.gif

Sussie F-Flower : Min tanke från början var aldrig att sy den för hand, men eftersom den bråkade när dottern skulle använda den så tog jag aldrig fram den när det blev dags, visst hade det besparat många timmar och nålstick i fingrarna, men faktiskt........när jag handsyr sömmarna så är dom bättre och mer hållbara än maskinsytt.
Sen känns det ju lite mer speciellt såhär efteråt att veta att ingen maskin alls har varit inblandad i klänningen.

Meriona : Just den prästen är en av orsakerna till att vi valde att gifta oss i Tyresö kyrka, hon var en av dom som tjatade på oss för snart ett år sedan på min brors födelsedagsfest, och självklart så var hon även med på våran bröllopsfest......det är våran lilla familjepräst flirting.gif

Odla fick något frispel tror jag för det blev tre inlägg i ett!!!!
Eva-Helene
Åh jisses, Pia! Ja nog kan du känna dig nöjd och stolt över den klänningen!

Några visdomsråd angående äktenskapet (som jag hörde från min mormor): Somna aldrig osams!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon