Full version: En liten inneboende
Lars-Olof Arvids
Här är mitt lilla husdjur på pass vid sitt bo i min tröskel. En söt liten husspindel som håller rent från diverse småkryp i huset.

[attachment=39150:Husspindel.jpg]

Olle
ängsvädd
Den ser stor ut - då kan den sätta i sig många småkryp biggrin.gif Grattis - eller vad man nu ska säga - till ditt nyttodjur smile.gif
pejori
Sådanna sötingar har jag fått in massor av iår... giggle.gif
Visst är dom häftiga, när dom reser sig upp och "hotar" när man ska ta ut dom. whistling.gif
skånepåg
Vilken stor sak, huh tongue.gif
Huggorm
Ser ut som en sån där som hugger tag i mössen när dom springer förbi, och sedan slukar dom utan att ens tugga
Berith
CITAT (Huggorm @ 26-07-2009, 20:37) *
Ser ut som en sån där som hugger tag i mössen när dom springer förbi, och sedan slukar dom utan att ens tugga

biggrin.gif Ja det vore allt en syn det!
Lars-Olof Arvids
Det hade kanske inte varit helt fel, för jag hade problem med möss i huset för ett par år sedan. biggrin.gif Fast den här får allt hålla till godo med mindre byten.

Olle
Wilmer
Jag håller inte med er övriga, har hellre andra småkryp i huset. Vill du ha fler så har jag ett gäng här Olle sweatingbullets.gif Fina att se på och de får gärna leva-någon annan stans (i källaren är det OK).
Meriona
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 26-07-2009, 16:19) *
Här är mitt lilla husdjur på pass vid sitt bo i min tröskel. En söt liten husspindel som håller rent från diverse småkryp i huset.

[attachment=39150:Husspindel.jpg]

Olle

har den brudklänning på sig tro, eller hur ser det ut? flirting.gif
pejori
Måste uppdatera denna lite. giggle.gif
Har som jag skrev tidigare, invaderats denna sommar av dom "små" liven. sweatingbullets.gif
Men i går var gränsen nådd kan jag säga.
Här sitter man och tittar på en repris av Bones, när jag i ögonvrån ser nått som rör sig.
På väggen, kryper en gigantisk spindel, som inte blev mindre av att ljuset låg på den från sidan.
Hämtade glas och papper för att lyfta ut krypet, när den gick till attack. -fear-.gif

Senare ligger jag och läser Bones i bokform, när ett megaexemplar av artfränden kommer utkrypandes under kudden, för att hoppa ner på golvet med en duns. crying.gif
Spindel försvann, men efter ett par timmar, var den tillbaka och skulle tydligen in under kudden igen. wacko.gif
Då small det kan jag säga. dunno.gif
Med boken krossade jag ett strålande ex. av spindeln, men någon måtta får det ändå vara. rotfl.gif
Meriona
sick.gif Spindlar som dunsar gillar inte ens jag... Fast vi hade en stor bamsing på båten i somras, den var stor som ett hus! jag tror tyvärr att den blev inrullad i genuan, den o-finns nog numer... wacko.gif
Lars-Olof Arvids
Ja, under kudden vill vi inte ha dem! giggle.gif Fast mina brukar snällt hålla sig nere på golvet vid sina bon.

Olle
Tulipanaros
Spindlar kanske gillar Bones?! unsure.gif
Jag såg en riktigt stor kärrspindelhona i somras, som misstänksamt vaktade sina ungar. Vackert djur, men inte skulle jag vilja ha henne som sängkamrat.
ABCiV
Ja de stora spindlarna går ofta i par... så har du en, kan du vara säker på att du har en till :-(, har jag fått höra... vet inte om det är sant dock, någon annan mer kunnig som kan dementera el bekräfta?
Tulipanaros
Här är förresten en bild på kärrspindeln!

[attachment=40739:k_rrspindel.jpg]
yla
mitt kalenderblad augusti
gå in på spindelbilden på mitt kalenderblad för augusti så får ni en bild på en mycket vacker korsspindel som bor i min hamok
inte lika stor som din spindel men vacker tongue.gif
jag tycker dom är fachinerande
bläddrar ni tillbaka i mina kalenderblad finns de en spindelhona me sina barn på kroppen helt uuunderbara
tänk va de finns i vår natur
Tulipanaros
Vilken fin bild (och spindel), yla! Så vackert med ljuset som skimrar i spindelnätet. smile.gif
pejori
Ja. Spindlar är otroligt vackra och nyttiga djur.
Men som sängkamrat föredrar jag andra håriga arter av djur. giggle.gif
yla
ja jag har ju tre håriga gossar i min säng
större än spindlar e dom o de kan bli ganska trångt ;O)
Inga från Närke
Fina bilder som vanligt Yla, de som är i närbild är fantastiska.
yla
CITAT (Inga från Närke @ 20-08-2009, 19:23) *
Fina bilder som vanligt Yla, de som är i närbild är fantastiska.

rolleyes.gif tack inga
renate
Fantastiska spindelbilder yla och Olle,jag har många spindlar i växthuset och INGA ohyra där.Inne i huset vill jag inte ha spindlar,jag föredra mina tre kattherrar.
Maggan H
CITAT (pejori @ 18-08-2009, 19:31) *
Måste uppdatera denna lite. giggle.gif
Har som jag skrev tidigare, invaderats denna sommar av dom "små" liven. sweatingbullets.gif
Men i går var gränsen nådd kan jag säga.
Här sitter man och tittar på en repris av Bones, när jag i ögonvrån ser nått som rör sig.
På väggen, kryper en gigantisk spindel, som inte blev mindre av att ljuset låg på den från sidan.
Hämtade glas och papper för att lyfta ut krypet, när den gick till attack. -fear-.gif

Senare ligger jag och läser Bones i bokform, när ett megaexemplar av artfränden kommer utkrypandes under kudden, för att hoppa ner på golvet med en duns. crying.gif
Spindel försvann, men efter ett par timmar, var den tillbaka och skulle tydligen in under kudden igen. wacko.gif
Då small det kan jag säga. dunno.gif
Med boken krossade jag ett strålande ex. av spindeln, men någon måtta får det ändå vara. rotfl.gif

Men gud vad hemskt att ha dom i sängen! fear.gif DÄR går faktiskt gränsen, definitivt! *RYYYS*!
skogstroll
jo jag stör mig inte heller på dem så värst men ibland blir det för mycket... när de druttar ner i vattenglaset vid sängen eller bara "trådar" ner sig i ansiktet i sängen på natten.... inte så kul... räcker med katten och allt hon släpar in i fästing- och loppväg
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon