HelenN
Hej på er!

Vad är detta??? Sådde dem som Brudslöja, men det är det ju absolut inte:)

[attachment=39165:040.jpg][attachment=39166:043.jpg]
Jan Lindgren
Hej!
Vit blågull Polemonium caeruleum Alba
MVH
Jan Lindgren
blomkronan
shy.gif fick du tag på fröna från perennatråden????
Jag skickade med sånna frön... plantan fick jag av min syster i bröllopspresent och hon sa att det var brudslöja... när jag skickat i väg fröna kom jag på att jag skrivit brudslöja på påsen.. även fast jag visst att det inte var det slap.gif

Men nu vet vi båda vad den igentligen heter thanks.gif Jan Lindgren
HelenN
Tack, va kul att det var en sån....hihi!

CITAT (Jan Lindgren @ 26-07-2009, 18:29) *
Hej!
Vit blågull Polemonium caeruleum Alba
MVH
Jan Lindgren

Japp, det stämmer...hihi.....den perenna fröbytestråden...men det gör inget....den är ju sååå fin!

CITAT (blomkronan @ 26-07-2009, 18:46) *
shy.gif fick du tag på fröna från perennatråden????
Jag skickade med sånna frön... plantan fick jag av min syster i bröllopspresent och hon sa att det var brudslöja... när jag skickat i väg fröna kom jag på att jag skrivit brudslöja på påsen.. även fast jag visst att det inte var det slap.gif

Men nu vet vi båda vad den igentligen heter thanks.gif Jan Lindgren
HelenJ
Kallas också Jakobs stege. Jag har både blå och vita - visst är de vackra!
smuleborg
CITAT (HelenJ @ 26-07-2009, 21:13) *
Kallas också Jakobs stege. Jag har både blå och vita - visst är de vackra!

Ja.

Vi har självsådda (har väl funnits i denna torparträdgård, innan den helt växte igen). Första året rensade vi bort dem, vi tog det för ogräs. Året därpå lät vi några stå kvar, för att se vad det skulle bli. Det är jag glad för.

De frösår sig lätt, men om man tycker att det blir för mycket är bebisplantorna lätta att ta bort eller så knipsar man av blomstänglarna efter blomning.

blomkronan
Någon som önskar frön??? smile.gif Det blir massor på en planta... det är bara att p:ma
Dom är inte mogna än... men snart om någon vecka.
mojan
De doftar fantastiskt gott också!
Irene_L
Den vita tar gärna över. Jag hade polarblågull på samma ställe som den vita och nu finns den blå knappt kvar. Det får man tänka på!
gunnevi
Ja tack, jag vill gärna köpa några frön.
Till min "vita sida" i trädgården.
Gunnevi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon