Full version: Syrenbuskar
Tommy
Hej på er.

Man har gått och blivit lite av en forumsnarkoman... är det inte här så är det på Volvo Turbo-forum eller fotoforum eller... eller...

Nu till min fråga:

Hur bör jag förbereda jorden där jag tänker plantera friväxande syrenbuskar i "klumpar" efter staketet mot vägen. Idag är det renrakat från allt och öppen jord. Jorden är nog typ lerjord, men syren växer kanske bra i den med?

Märks det att man är nybörjare på trädgård? blink.gif
Cilla
Nä, många av oss ställde nog inga frågor om jord i början, och inte kunde vi se om det var en lerjord eller något annat heller. smile.gif

Syrener är inte så krävande, men står i samma jord många år. Några säckar brunnen kogödsel och utblandning av den befintliga jorden med löv ökar humushalten och näringen till dess plantorna etablerat sig.

Glöm inte att ta bort nätet runt rötterna vid planteringen. Det är en myt att rotsystem gillar att snirkla sig ut från ett galler.

Cilla
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon