Fny
Är ledig och störtförkyld men vad gör det, jag är ju ledig! Då måste jag ju passa på att pyssla med mina plantbebisar. Ska försöka släpa mig iväg och köpa en spaljé, som jag tänkte sätta upp inomhus, på den lilla lilla väggen mellan dörren ut till trädgårn och ett stort fönster - på denna spaljé tänkte jag låta två av mina ännu-pyttesmå-men-o-så-söta växter i - ska se om en passiflora och en ametistranka kan tänka sig att samsas om en kruka och en spaljé. Bara för att det vore så vackert att få två sorters blommor och blad tillsammans! Tror ni att det funkar? Jag har ju massor av plantor så om de nu absolut inte trivs så är det ingen katastrof, jag har fler och ser det mest som ett experiment... Funderar också på att köpa ett sånt där snyggt buddahuvud som finns på plantagen och sätta i en kruka tillsammans med en himmelsört - hoppas på lite överväxt-tempel-stil... hoppas det funkar! jag återkommer med bilder!
Fny

samplantering buddahuvud tillsammans med ametistranka och passiflora - förhoppningsvis blir huvudet alldeles överväxt och tjusigt!

Fny
öhm hur trött vad jag när jag skrev det där? självklart är det himmelsärt planterade här i, inte ametistranka och passiflora, för de fick en annan kruka med inomhusspaljé. Jag är förvirrad.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon