TheLan
Hejsan!

Jag har en balkong (inglasad ) i västerläge, sol ungefär från klockan 2 på eftermiddagen. Skulle gissa på att det är zon 2.

Då jag är väldigt förtjust i rosor hade jag gärna velat ha en ros men det är ju vissa kriterier naturligtvis whistling.gif

Den skall dofta.
Ganska maffiga blommor altså inga enkla blommor.
Inte för hög och bred
Skall fungera i kruka såklart.
Hade föredragit någon sort med inte så stora taggar eller väldigt
få om det går att få in i resten av mina önskemål. (går att leva med om det inte finns )
Inte vit eller gul. helst inte babyrosa heller men för övrigt är alla färger välkomna som förslag.

Finns det en sån här ros???? confused.gif g.gif
Väldigt tacksam för förslag eller synpunkter

Mvh
Therese
Ezereht
Någon annan på forumet hade Mme Boll (eller comte de chambard, dom är lika) i en kruka på sin balkong, det var väldigt fint. Den doftar gott och är rosa fylld och blommar även på hösten.
Erika i Sandviken
Du ska absolut kolla på "Hanne" , en rabattros med stooora mörkt knall skära blommor som doftar sååååå gott (starkt=mycket)

Färgen är så knallig att det är tji att få till verklig färg med kameran.
[attachment=39252:2009_07270017.JPG]
Hanne

TheLan
Tack för förslagen!!! Mme Boll har Mie på balkongen och den är väldigt maffig men lite för rosa för min smak. g.gif
"Hanne" ser ljuvlig ut, men den kanske doftar FÖR mycket? unsure.gif
Nån som vet om det finns någon "randig" modell som inte blir så stor? Doft och så kan ju naturligtvis inte alltid gå ihop men dom är för läckra! wub.gif
TheLan
*puff*
AK i Sura
CITAT (TheLan @ 28-07-2009, 08:00) *
Tack för förslagen!!! Mme Boll har Mie på balkongen och den är väldigt maffig men lite för rosa för min smak. g.gif
"Hanne" ser ljuvlig ut, men den kanske doftar FÖR mycket? unsure.gif
Nån som vet om det finns någon "randig" modell som inte blir så stor? Doft och så kan ju naturligtvis inte alltid gå ihop men dom är för läckra! wub.gif

Varför inte någon av "målarrosorna" från Delbard!? Själv har jag bara Claude Monet men den är så vacker och doftar ljuvligt gott. Det finns ju en hel serie av dessa målarrosor men jag har bara sett Henri Matisse (röd vit tror jag) och Edgar Delgas (gul röd) i handeln.

Claude Monet
[attachment=39630:090712claude.jpg]

Ezereht
åh ja biggrin.gif dom är så snygga! Tror det var någon på forumet som nyss hade en tråd med randiga rosor, och en var rosa/gul (claude monet). Jättefin se här är tråden. Spräckliga rosor
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon