Irene_L
Nu blommar mina känguruäpplen. Så här tidigt har dom inte blommat förut. Jag hoppas att det hinner bli frön i år. Det har jag aldrig lyckas få förut.
[attachment=39242:k_nguru_pple.jpg]

[attachment=39241:k_ngurublom.jpg]
Gillan
Grattis Irene! Blommorna är ju helt underbara.

Mina har defenitivt gått den stora "kängurudöden" till mötes ohmy.gif . Jag har inte en aning om vad det beror på, men de har inte ens rört på sig på två månader crying.gif . De få blad de har, lyckas de tappa också sad.gif

Jag får väl ställa mitt hopp till dig eller Ladyn, så att jag får nya frön till nästa år blush.gif
Irene_L
CITAT (Gillan @ 27-07-2009, 17:34) *
Jag får väl ställa mitt hopp till dig eller Ladyn, så att jag får nya frön till nästa år blush.gif

Ja lyckas det bli frön så får du gärna! kompiskram.gif
emmas matte
mina känguruäpplen blommar oxå biggrin.gif
Lady Hamilton
Jo för mig har det gått bara bra tummenupp.gif de är nu nästan lika höga som mig (162,5 cm) och i vilket fall som hellst så har jag fröer kvar sedan tidigare år Så nästa års sådd är räddad både för mig o er andra kompiskram.gif
Men jag måste hålla med Irene om att de växt väldigt bra. Har tidigare inte varit med om så STORA blad o KRAFTIG stam så här tidigt
[attachment=39275:DSCN3007_kopiera.jpg] [attachment=39276:DSCN3009_kopiera.jpg]
[attachment=39277:DSCN3012_kopiera.jpg] [attachment=39278:DSCN3014_kopiera.jpg]

g.gif .....inte kan det bero på att jag matat mina 5 plantor med Koskit?...... angel_not.gif
Maggan H
Min stora planta i uterummet hade spinn upptäckte jag igår! ranting.gif Idag blev det Provadospray och det ramlade ner små svarta baggar också, det är väl de som gnagt hål på massor av mina plantor överallt i trädgården i år. Kan det vara liljebaggar? devil.gif

Annars växer de på som attan, är minst 2 m höga, blommat sen några veckor.
Gillan
CITAT (Irene_L @ 27-07-2009, 18:11) *
Ja lyckas det bli frön så får du gärna! kompiskram.gif

Tack så mycket wub.gif

CITAT (Lady Hamilton @ 27-07-2009, 18:42) *
Jo för mig har det gått bara bra tummenupp.gif de är nu nästan lika höga som mig (162,5 cm) och i vilket fall som hellst så har jag fröer kvar sedan tidigare år Så nästa års sådd är räddad både för mig o er andra kompiskram.gif
Men jag måste hålla med Irene om att de växt väldigt bra. Har tidigare inte varit med om så STORA blad o KRAFTIG stam så här tidigt
[attachment=39275:DSCN3007_kopiera.jpg] [attachment=39276:DSCN3009_kopiera.jpg]
[attachment=39277:DSCN3012_kopiera.jpg] [attachment=39278:DSCN3014_kopiera.jpg]

g.gif .....inte kan det bero på att jag matat mina 5 plantor med Koskit?...... angel_not.gif

Jag matar alla mina plantor med "koskit" naughty.gif
Lady Hamilton
CITAT (Gillan @ 27-07-2009, 20:26) *
....Jag matar alla mina plantor med "koskit" naughty.gif .....

trostar.gif ...kanske din koskit har blivit föör "utspädd" av allt ert regnade i år?
Gillan
CITAT (Lady Hamilton @ 27-07-2009, 21:12) *
trostar.gif ...kanske din koskit har blivit föör "utspädd" av allt ert regnade i år?

Antagligen är det så blush.gif .........................230 mm på tre veckor späder väl ut det mesta antar jag angel_not.gif
Wilmer
Jahaja, sådär ser inte mina ut direkt.. Fast mina får bara guldvatten. Hoppas jag hinner få se blommor innan snön faller. Annars får jag njuta av era blommor. tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon