Wargen
[attachment=39282:blom_len...0722_003.jpg]Hej igen alla glada! Den här växer hos mina kompisar på Gotland. Är lågkrypande hemma hos dem på landet, men jag har sett blommorna som rätt stora buskar inne i Visby. Någon som har en aning om vad det kan vara? Mycket tacksam för svar. Stor sommarkramis från Wargen. smiley_small_hug.gif
Bengalow
Hypericum....Prakthyperikum....heter den,,,,jag har också sådana underbara blommor hemma
Eva 33c
CITAT (Wargen @ 27-07-2009, 19:44) *
[attachment=39282:blom_len...0722_003.jpg]Hej igen alla glada! Den här växer hos mina kompisar på Gotland. Är lågkrypande hemma hos dem på landet, men jag har sett blommorna som rätt stora buskar inne i Visby. Någon som har en aning om vad det kan vara? Mycket tacksam för svar. Stor sommarkramis från Wargen. smiley_small_hug.gif

Det finns flera olika arter av hypericum, så det är inte säkert att den krypande varianten och busken du sett tillhör samma art.
Wargen
Tack så mycket för svaren. Det får väl visa sig om den växer på höjden oxå. Det är först i år som den börjat blomma med stora blommor till allas förvåning och glädje.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon