Det första som jag undrar är över tomaterna. Har hela växthuset fullt med tomater och då har jag blåa, vita och röda. Jag vet vad jag ska kolla efter på dom röda tomaterna, men när vet jag att dom blå tomaterna och dom vita är redo att ätas? Dom börjar bli riktigt stora nu! Den vita hette Moneymaker och den blå vet jag inte riktigt på stående fot. Ska jag gödsla tomaterna nu när dom har så mycket frukt? Har tidigare haft gräsklipp över sig, är det allra bäst eller funkar kogödsel bättre?
Min andra fundering är om rabarber. Har en stor, stor buske som växer bredvid växthuset framför mina svartvinbär och rabarbern är alltså grotesk. Den har inte blivit skördad alls detta året. (har nyss flyttat in). Den är nog alla gånger 5-6 år. Min undran är om jag skulle kunna klippa ned den ganska så mycket så jag kommer fram till mina svartvinbär. Det är även lite bladlusar på "blomman" oxå så den måste jag väl ta bort?

Mycket Mycket tacksam för svar då det känns som att jag famlar i mörker.
Är det någon som har bra tips på någon trädgårdsbok med bra bilder och skötselråd om allt från prydnadsbuskar till allt ätbart?
Mvh Milla