Monarda
Planterade denna igår. Hoppas den håller vad namnet lovar!

[attachment=39353:P7270274a.jpg]
Ezereht
Väldigt vackra blad,s er du det röda längs nerven och kanten? Superfint, tror jag såg någon fota kontrastbilder med blad av en sådan ros någonstans.
Anders zon 1
Macy's Pride är fin (fast kanske inte fullt så fantastisk som reklamen gör gällande)! Har haft mitt exemplar i ett par år och den sköter sig bra och blommar länge med stora vackra väldoftande blommor och verkar hittills nästan helt frisk. Vad jag förstår från en del kommentarer här och i andra trädgårdsforum så verkar dock härdigheten inte vara fullt så bra som man hade kunnat hoppats. Hos mig i zon 1 är det inte några problem men upp mot zon 3-4 bör man nog vara noga med vinterskyddet och får antagligen räkna med att den fryser ner ibland.
Monarda
Zon 1-4 (5) stod det på etiketten och jag har zon 4. Planterade dock i skyddat läge, men antagligen är det väl bäst med täckning till vintern. Tack för upplysningen!
Kajsa

Rosen är ljuvlig med den ljusa bra färgen som går att blanda med allt, nu efter några år börjar dom närma sig 1.5 m. Har haft ett ex i blåsigt läge som frös bort första vintern, bor i zon 3 - 4. Det blir hela klasar med blommor, har mina två mycket skyddat och där klarar dom sig, fryser ner en del. Det här är en ros som alla gillar som kommer på besök hos mig.
Christina i Taxinge~
Jag hade två exemplar här i zon 3.
En försvann i vintras......*suck*
Den andra lever och blommar, men det blev bara en liten vek stam kvar efter att en hund, modell större, lyckades ramla rakt över rosen och knäckte det mesta som gick att knäcka på den biggrin.gif
Men hunden är mera älskad än rosen så det var ok! tongue.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon