lammörat
Hej,

I mitt huvud så skulle den stenlagda gången in från grinden kantas av en fin rosenrabatt. Men eftersom det inte gick att gräva ur en rabatt (0,5 m stenhårt packad makadam - jag gav upp) så fick det bli en stensättning även där. Men jag skulle däremot vilja ställa stora krukor där istället, och plantera lite fina blommor i - eventuellt rosor. Så nu undrar jag om det är någon som har något bra tips på var jag hittar stora krukor - typ kuber - minst 45x45x45 - som inte kostar skjortan. Eftersom jag behöver ca 7 stycken så blir det ju lätt en slant av det...

Vikulla
Hejsan!

Om du inte tvunget måste ha keramikkrukor, så har jag hittat marinblå, runda (?!?) plast"krukor" från Hammarplast. Finns lite överallt, bland annat på EKO:-, Maxi eller trädgårdsmästeri för ca 150/st.
Anne på Vikulla
Tummelisa
om svart plast funkar skulle jag kolla i byggvaruhus efter de behållare som för att köpa sand/grus och blanda cement. dom är rätt billiga
bellaobert
Leta efter krukor-outlet. Finns lite överallt. Eller köp sent på hösten när de stora varuhusen rear dem.
kina3
Gjuta egna krukor i betong?
Mura upphjd bädd av natursten ( som du har på tomten) med eller utan betong?
Makadammet: Hade du bra verktyg? Korp eller fyllhammare tror jag skulel passa.
Tummelisa
flera bra uppslag. vad är det du vill göra?
Tummelisa
Hornbach har runda och kvadratiska behållare i olika storlekar.
exempelvis 65 liter (65x35x29) a 55 kr och 90 liter (72x42x30) för 77 kr.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon