Full version: krusbär
elsemarie
Snälla.. kan någon hjälpa mig med ett gott recept på krusbär. (röda)
GunnellF
Hittade detta: http://hem.spray.se/ingegerd.ivarsson/krusbar.htm
nilla_r
CITAT (GunnellF @ 28-07-2009, 22:17) *

Vilken toppensida! Jag har fortfarande mängder med bär kvar på buskarna och ska nog göra något av det som fanns på sidan!

Är det någon mer som har recept på något med krusbär så tar jag tacksamt emot dem!
Åsa, mälardalen zon 2
Krusbärssylt

1 1/2 liter krusbär
250g rabarber
1 kg syltsocker

1. Rensa, skölj och snoppa krusbären. Skölj skala och skiva rabarbern tunt.

2. Mixa krusbären hastigt med mixerstaven till ett grovt mos. (går även att mixa snabbt i matberedaren)

3. Blanda krusbär, rabarber och syltsocker i en gryta. Koka upp långsamt och koka sedan hastigt 5-6min. Skumma väl och låt sylten svalna i kastrullen ca 15 min. Häll upp sylten i väl rengjorda burkar.

nilla_r
CITAT (nilla_r @ 11-08-2009, 09:50) *
Vilken toppensida! Jag har fortfarande mängder med bär kvar på buskarna och ska nog göra något av det som fanns på sidan!

Är det någon mer som har recept på något med krusbär så tar jag tacksamt emot dem!

Det lät gott! Nu måste jag se om jag har lite rabarber kvar också! Tack för tipset!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon