Fny
Har för första gången köpt bjudit och köpt något via Tradera! Herregud... blev nästan lite skakig av upplevelsen! wink.gif Det bidde en rotad hibiskusstickling... eftersom min beställning från kwerikogjommer (eller vad de nu hette) inte fungerade, och jag verkligen ville ha en hibiskus, så fick det bli så här. Inte riktigt den hibiskussort jag egentligen ville ha men det är en början! biggrin.gif förresten, finns det någon här som har Vicki Lynn, eller någon liknande rosa-vit hibiskus, och kan tänka sig att bli av med en stickling?
Kajsa i Arvika
Akta dej! Tradera kan bli lätt beroendeframkallande! giggle.gif Det finns många seriösa säljare och några som inte är det..
Fny
ja det är väl så... men tack och lov tror jag att jag är lite för feg för att verkligen dra igång och storhandla på tradera eller liknande sajter, utan det skulle bara gälla mindre summor som inte är någon jätteförlust att bli av med om man nu skulle bli lurad. Det är väl som att spela med pengar - man ska bara gå in med pengar som man faktiskt har råd att förlora!

Men den här försäljaren verkar bra, jag har redan betalat och fått mejl om att plantan skickas i morgon. Så yay! =) Vad kul, äntligen får jag en hibiskus!
bellaobert
Är det frilandshibiskus du vill ha?
Fny
nej en som man har inomhus i kruka... vi hade en sån hemma när jag var liten och jag har så fina minnen från den... men nu är den så gammal och skruttig att jag inte ens vågar ta en stickling från den - det är typ bara en liten kvist som fortfarande lever...
lovwal
CITAT (Kajsa i Arvika @ 29-07-2009, 09:35) *
Tradera kan bli lätt beroendeframkallande! giggle.gif Det finns många seriösa säljare och några som inte är det..

Minst sagt! Alla fröer och sticklingar jag köpt via Tradera har varit i gott skick. tummenupp.gif

Lycka till med hibiskusen, Fny!
Fny
tack!
och oj, det blev visst TVÅ hibiskusar! Hade bjudit lite lågt på en annan rotad stickling också, som jag därmed inte alls trodde att jag skulle få, men visst blev mitt bud högst! Så nu är jag snart stolt ägare av TVÅ hibiskusar! yahoo.gif
Meriona
Grattis! yahoo.gif

Jag ropade hem en ovanlig pellis-stickling igår. yahoo.gif Har bara goda erfarenheter av Tradera och har köpt närmare 100 olika pryttlar där...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon