|
aanderss
29-07-2009, 12:14
Vilken seriös veckotidning väljer ni
Meriona
29-07-2009, 12:29
Jag brukar få "ärva" Hemmets Journal (eller Hemska Journalen som mammas sambo kallar den) av min mor. Hon har prenumenerat på de flesta men fastnat för denna, och jag håller med. Det är bra korsord och vettiga reportage. Sen kan ju det där med BennyMedium kvitta, sånt bläddrar jag bara förbi. Fast jag skulle aldrig betala för en egen prenumeration, så noga är jag inte med den.
Piccante
29-07-2009, 12:31
Om jag måste välja någon av ovanstående så får det bli Ica kuriren i så fall.
Huggorm
29-07-2009, 12:50
Varför är inte Land med? Inte för att den är mycket bättre iofs...
Hur kan någon av dessa betraktas som "seriös"????
Ingen av dem. Nog för att de innehåller bra recept och (ibland) intressanta artiklar men jag hinner aldrig läsa dem. Och varför betala för en hög som bara växer på köksbordet?
Sedan de gjorde om ICA-Kuriren hör den iaf till de bättre.
GunnellF
29-07-2009, 13:21
Beror väl på vad man menar med seriös, men som rubriken säjer: dvs inte skvallerblaskor. Så det är ju upp till var och en att bedöma vad som är seriöst och inte utifrån vad det är man vill ha ut av en veckotidning.
Själv köper jag ingen av nämnda tidningar, däremot prenumererar jag ständigt på Illustrerad Vetenskap - en tidning som för mig är intressant och givande. Även Allt om trädgård dimper ner här mellan varven men jag tröttnar på den tidningen emellanåt...
andersen
29-07-2009, 13:35
CITAT (aanderss @ 29-07-2009, 13:14)  Vilken seriös veckotidning väljer ni Det är omöjligt att svara på= det finns ingen seriös veckotidning, Dom tidningar som du har räknat upp är med något undantag, människoförändrande och det har hänt att sådana tidningar har blivit dömda för förtal. Oj här blev det fel. människoförnedrande skall det vara, inte människoförändrande!
Anki på Öland
29-07-2009, 15:01
Allers!! Läser den inte men älskar A-korsordet! Anki
aanderss
29-07-2009, 16:57
CITAT (Huggorm @ 29-07-2009, 13:50)  Varför är inte Land med? Inte för att den är mycket bättre iofs... jag tog inte den med för jag tog bara med de så kallade "dam tidningarena"
skogstroll
29-07-2009, 16:59
Land är min favvo, annars läser jag inget annat än Allers Trädgård (av de som stod förstås)
Huggorm
29-07-2009, 17:07
CITAT (aanderss @ 29-07-2009, 17:57)  jag tog inte den med för jag tog bara med de så kallade "dam tidningarena" Men det är det ju, fast med inriktning på damer som bor på landet
Meriona
29-07-2009, 17:55
Jag tror att en hel del män läser de nämnda tidningarna också, om inte annat så för att frugan låter dem ligga framme....
Jag läser ingen av de uppräknade tidningarna, däremot en del månadsmagasin, bl.a Allt om trädgård, Femina och Elle Interiör. Gita
Tidningen VI, en seriös och underhållande tidning. Kopplar även av med något mer "glammigt" ibland, typ "Femina", "Elle"eller liknande.
Av de uppräknade föredrar jag ICA-kuriren. De övriga tycker jag är mest skräp.
Meriona
29-07-2009, 21:03
Men Femina och Elle är väl verkligen skräp? Bara annonser och mode. Fullkomligt ointressant för mig...
CITAT (aanderss @ 29-07-2009, 13:14)  Vilken seriös veckotidning väljer ni Vilken väljer du själv???
Sussie F-Flower
30-07-2009, 00:31
Jag väljer ingen av dom som du lagt som förslag! Köper eller prenumererar jag på någon tidning (har varierat genom livet) så har det varit: Jaktjournalen, Svensk Jakt, Jakt och Fiske eller Illustrerad Vetenskap.
Där har jag hittat de mest fängslande och mest intressantaste artiklarna för mitt vidkommande....
Lars-Olof Arvids
30-07-2009, 08:09
CITAT (HelenJ @ 29-07-2009, 14:14)  Ingen av dem. Nog för att de innehåller bra recept och (ibland) intressanta artiklar men jag hinner aldrig läsa dem. Och varför betala för en hög som bara växer på köksbordet? Tänk om man kunde vara så klok som du!  Jag har ingen av de här nämnda tidningarna, men betydligt fler tidskrifter än jag hinner läsa: Sveriges Natur, Fågelvännen, Fåglar på Västkusten, Fauna och Flora, Fauna, SARF-aktuellt, Natur och Trädgård, Trädgårdsamatören, Hemträdgården... Olle
Elisabeth-Västkustkolonisten
30-07-2009, 08:33
Jag ärvar 4 veckotidningar i veckan. Först läser min svärmor, sedan vi och sen går dom till min svägerska.
Själva har vi PC för alla, Husvagn och camping och en annan husbilstidning.
ninnisky
30-07-2009, 09:09
Läser inga veckotidningar alls. Däremot regelbundet Allt om Resor- Allt om Mat och Femina. Det är tidingar jag trivs väldigt bra med. I Femina är jag med i läsarpanelen och får därigenom halvårsprenumerationer gratis. Själv kanske jag inte hade köpt den regelbundet annars. Jo, förresten jag läser ny teknik vare vecka - det är ju en veckotidning
CITAT (Meriona @ 29-07-2009, 22:03)  Men Femina och Elle är väl verkligen skräp? Bara annonser och mode. Fullkomligt ointressant för mig...  Skönt att människor är olika! Men växter, trädgård och natur tycker vi väl alla om!?
CITAT (Meriona @ 29-07-2009, 22:03)  Men Femina och Elle är väl verkligen skräp? Bara annonser och mode. Fullkomligt ointressant för mig...  Du verkar inte ens bläddrat i dom: Visst finns det modereportage i Femina, oftast mode för vuxna kvinnor och det intresserar mig. Men merparten handlar om konst, teater,film, litteratur, design och många välgjorda, lite djupgående reportage och intervjuer med intressanta personer. När det gäller Elle Interiör så är det en inredningstidning, alltså inget mode alls. Gita CITAT (ninnisky @ 30-07-2009, 10:09)  Läser inga veckotidningar alls. Däremot regelbundet Allt om Resor- Allt om Mat och Femina. Det är tidingar jag trivs väldigt bra med. I Femina är jag med i läsarpanelen och får därigenom halvårsprenumerationer gratis. Själv kanske jag inte hade köpt den regelbundet annars. Jo, förresten jag läser ny teknik vare vecka - det är ju en veckotidning  Javiss, jag läser också Ny Teknik varje vecka, det glömde jag. Får den via mitt fackförbund. Gita
Piccante
30-07-2009, 14:55
CITAT (ninnisky @ 30-07-2009, 10:09)  Läser inga veckotidningar alls. Däremot regelbundet Allt om Resor- Allt om Mat och Femina. Det är tidingar jag trivs väldigt bra med. I Femina är jag med i läsarpanelen och får därigenom halvårsprenumerationer gratis. Själv kanske jag inte hade köpt den regelbundet annars. Jo, förresten jag läser ny teknik vare vecka - det är ju en veckotidning  Ny teknik är ju en jättebra veckotidning! Det tycker jag som inte är spec teknikkunnig men som fascineras av alla nya uppfinningar.
Chamomille
30-07-2009, 15:01
Land, men den finns ju inte med. Skulle vara ICA-kuriren då.
Meriona
30-07-2009, 19:41
CITAT (Gita @ 30-07-2009, 15:15)  Du verkar inte ens bläddrat i dom: Visst finns det modereportage i Femina, oftast mode för vuxna kvinnor och det intresserar mig. Men merparten handlar om konst, teater,film, litteratur, design och många välgjorda, lite djupgående reportage och intervjuer med intressanta personer. När det gäller Elle Interiör så är det en inredningstidning, alltså inget mode alls. Gita Javiss, jag läser också Ny Teknik varje vecka, det glömde jag. Får den via mitt fackförbund. Gita nej det är möjligt att det är Elle jag tänker på och inte Femina. Men tillochmed min frissa har slutat att prenumenera på den, tack och lov ligger det oftast nu olika resetidningar på bordet i stället.. Skönt för alla de där fjompiga Amalia och allt vad de heter lockar mig inte ett dugg. Min kvinnlighet är bara min egen och den går inte påverka med varken smink eller silkiga kläder.
zaaritha
01-08-2009, 19:16
Allers--för A-korsordet.
CITAT (Meriona @ 30-07-2009, 20:41)  . Min kvinnlighet är bara min egen och den går inte påverka med varken smink eller silkiga kläder.  Ja,så olika man kan vara, jag gillar smink och vackra kläder, det inspirerar mig och får mig att må bra. Överhuvudtaget vackra saker; möbler, porslin och glas, textilier, konstföremål, blommor m.m höjer min livskvalité tycker jag. Gäller även "glassiga magasin" med bra tryck och vackra bilder på tjockt papper. Gita
Gunilla T
02-08-2009, 08:41
CITAT (Gita @ 01-08-2009, 23:01)  Ja,så olika man kan vara, jag gillar smink och vackra kläder, det inspirerar mig och får mig att må bra. Överhuvudtaget vackra saker; möbler, porslin och glas, textilier, konstföremål, blommor m.m höjer min livskvalité tycker jag. Gäller även "glassiga magasin" med bra tryck och vackra bilder på tjockt papper. Gita Ja tänk så olika vi är..förhöjd livskvalité av vackra bilder på tjockt papper. Jag kommer ihåg hur glad du blev när du läste i någon av magasinen att du och Isabella Rosselini gjorde likadant - köpte dubbel uppsättning av skräddarsydda kavajer när ni hittade något som ni gillade
takstigen
02-08-2009, 08:48
Land o kvällsstunden
CITAT (Gunilla T @ 02-08-2009, 09:41)  Ja tänk så olika vi är..förhöjd livskvalité av vackra bilder på tjockt papper. Jag kommer ihåg hur glad du blev när du läste i någon av magasinen att du och Isabella Rosselini gjorde likadant - köpte dubbel uppsättning av skräddarsydda kavajer när ni hittade något som ni gillade  Ja, hög kvalitét kan väl aldrig vara fel vad det än gäller. Och det gäller väl även var man lägger ribban för sitt personliga förhållningsätt. Att något är vackert och väl utfört kan väl ändå inte betraktas som något negativt. Så för min del är en välsydda, välsittande dyr kavaj istället för fem illa sydda från HM att föredra, och ja, hittar jag en perfekt skjorta så köper jag oftast flera stycken. Hög kvalité håller länge, så jag sparar tid, pengar och jordens resurser och på köpet så får snygga kläder mig att må bra. Slit och släng är inte min grej och dessutom är väl alla skräpprodukter som finns på marknaden ett enormt resursslöseri. Nu tog Du upp just kläder, men hög kvalité är väl något eftersträvansvärt på alla livets områden, inte bara de matriella. Gita
Hannele
21-08-2009, 22:54
Du har ju glömt Tidningen Vi.
Läser bara skvaller hos tanldäkaren !På sjuttiotalet premenuerade jag på Hemmets Veckotidning men nu läser jag inte några veckotidningar mer än hos Gyn eller Tandläkaren,då är det typ en gång om året
Hannele
24-08-2009, 09:29
CITAT (takstigen @ 02-08-2009, 09:48)  Land o kvällsstunden Land är också väldigt bra.
Aqvakul
24-08-2009, 09:33
CITAT (Hannele @ 21-08-2009, 23:54)  Du har ju glömt Tidningen Vi. Vi är en höjdare!
*Stintan*
24-08-2009, 09:58
Läser faktiskt inga veckotidningar och saknar dom inte, men jag minns att min mormor brukade få prenumertion på Femina i julklapp medan jag fick Kalle Anka och min äldre bror Fantomen. Var nog i slutet på 40-talet och början på 50-talet. Veckorevyn hade lagom svåra korsord när jag gick i plugget och man satt på fiket och löste dom.
Under en period prenumererade jag dock på Land och ICA-kuriren men det var länge sen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|